Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Германското автомобилно лоби: Преходът към електрификация може да се забави

Автомобилната индустрия разкритикува новите изисквания за хибридните превозни средства

Германското автомобилно лоби: Преходът към електрификация може да се забави

Снимка: Akos Stiller/Bloomberg

Автомобилната индустрия в Германия разкритикува планираните нови изисквания за плъгин хибридните превозни средства. Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) и Асоциацията на международните производители на моторни превозни средства (VDIK) предупредиха, че преходът към електрическа мобилност може да бъде забавен в краткосрочен и средносрочен план, съобщава Automobilwoche. 

Още по темата

Плъгин хибридът комбинира електрическо задвижване с двигател с вътрешно горене. Съгласно законопроект на германското Министерство на икономиката, от 1 октомври 2022 г. критерият за въглеродните емисии при този тип автомобили ще бъде заменен от минимален пробег с електричество от 60 километра, който в момента е 40 километра. От 1 януари 2024 г. плъгин хибридите трябва да предлагат минимален пробег от 80 километра, за да отговарят на условията за финансиране.

Основата на новия регламент е, че значително по-високата държавна помощ при покупка на електромобил ще бъде удължена до края на 2025 г. Засега тя е ограничена до края на 2021 г. Миналото лято съществуващата премия за покупка (екологичен бонус) беше увеличена чрез „премия за иновации“, при което германското правителство удвои помощта за закупуване на електрически автомобил. Оттогава новите регистрации на електромобили рязко нараснаха.

Президентът на VDA Хилдегард Мюлер заяви, че асоциацията като цяло приветства удължаването на бонуса за иновации. "Но планираното премахване на критерия за въглеродния диоксид ще забави разширяването на електрическата мобилност в краткосрочен до средносрочен план. Голям брой плъгин хибриди, които преди това са отговаряли на условията за финансиране, ще бъдат по-малко привлекателни за клиентите", изтъква Мюлер.

Техническото предизвикателство за увеличаване на минималния пробег до 80 километра може да бъде решено в средносрочен план от автомобилната индустрия. "Но и тук промишлеността се нуждае от планиране на сигурността, така че ние изискваме крайният срок да остане началото на 2025 г.", изтъква Мюлер.

Президентът на VDIK Райнхард Цирпел посочи от своя страна, че според сегашната ситуация това би означавало, че около 50 % от плъгин хибридите, предлагани от членовете на VDIK, вече няма да отговарят на условията за финансиране.

"Това е грешен сигнал, особено когато пазарът на електромобили се разраства. По-малките и следователно по-евтини превозни средства също ще бъдат засегнати от тези по-строги изисквания", добавя той.

През първата половина на 2021 г. плъгин хибридите съставляват над 50 % от новорегистрираните превозни средства с електрическо задвижване.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

2
 
1
 
3
khao до: julian12
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
отваряш врата... палиш.. газ .. и готовопо същия начин както във форт лотърдейл!
4
 
2
 
2
julian12 до: zelka007
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Искам да видя как във Форт Нелсън, Канада ще карат електрички.
1
 
5
 
1
преди 1 месец
ривът немските леярни , щото немат читав plugin хибрид ... те и читав самозаряден немат ... абе ич ги нема в тази тема ... затова ривът на глас ... :)))

Още от Новини
България е с най-високи въглеродни емисии от нови леки коли в ЕС за 2020 г.