IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германското автомобилно лоби: Преходът към електрификация може да се забави

Автомобилната индустрия разкритикува новите изисквания за хибридните превозни средства

21:25 | 16.09.21 г. 3
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Akos Stiller/Bloomberg</em></p>

Снимка: Akos Stiller/Bloomberg

Автомобилната индустрия в Германия разкритикува планираните нови изисквания за плъгин хибридните превозни средства. Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) и Асоциацията на международните производители на моторни превозни средства (VDIK) предупредиха, че преходът към електрическа мобилност може да бъде забавен в краткосрочен и средносрочен план, съобщава Automobilwoche. 

Плъгин хибридът комбинира електрическо задвижване с двигател с вътрешно горене. Съгласно законопроект на германското Министерство на икономиката, от 1 октомври 2022 г. критерият за въглеродните емисии при този тип автомобили ще бъде заменен от минимален пробег с електричество от 60 километра, който в момента е 40 километра. От 1 януари 2024 г. плъгин хибридите трябва да предлагат минимален пробег от 80 километра, за да отговарят на условията за финансиране.

Основата на новия регламент е, че значително по-високата държавна помощ при покупка на електромобил ще бъде удължена до края на 2025 г. Засега тя е ограничена до края на 2021 г. Миналото лято съществуващата премия за покупка (екологичен бонус) беше увеличена чрез „премия за иновации“, при което германското правителство удвои помощта за закупуване на електрически автомобил. Оттогава новите регистрации на електромобили рязко нараснаха.

Президентът на VDA Хилдегард Мюлер заяви, че асоциацията като цяло приветства удължаването на бонуса за иновации. "Но планираното премахване на критерия за въглеродния диоксид ще забави разширяването на електрическата мобилност в краткосрочен до средносрочен план. Голям брой плъгин хибриди, които преди това са отговаряли на условията за финансиране, ще бъдат по-малко привлекателни за клиентите", изтъква Мюлер.

Техническото предизвикателство за увеличаване на минималния пробег до 80 километра може да бъде решено в средносрочен план от автомобилната индустрия. "Но и тук промишлеността се нуждае от планиране на сигурността, така че ние изискваме крайният срок да остане началото на 2025 г.", изтъква Мюлер.

Президентът на VDIK Райнхард Цирпел посочи от своя страна, че според сегашната ситуация това би означавало, че около 50 % от плъгин хибридите, предлагани от членовете на VDIK, вече няма да отговарят на условията за финансиране.

"Това е грешен сигнал, особено когато пазарът на електромобили се разраства. По-малките и следователно по-евтини превозни средства също ще бъдат засегнати от тези по-строги изисквания", добавя той.

През първата половина на 2021 г. плъгин хибридите съставляват над 50 % от новорегистрираните превозни средства с електрическо задвижване.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:55 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 2
khao
преди 2 години
отваряш врата... палиш.. газ .. и готовопо същия начин както във форт лотърдейл!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 4
julian12
преди 2 години
Искам да видя как във Форт Нелсън, Канада ще карат електрички.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
zelka007
преди 2 години
ривът немските леярни , щото немат читав plugin хибрид ... те и читав самозаряден немат ... абе ич ги нема в тази тема ... затова ривът на глас ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още