Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Графика на деня: Най-големите производители на автомобили в света

Тази година пазарната капитализация на Tesla нарасна над тази на водещи производители на автомобили като Ford, GM, BMW, Honda и Nissan

Графика на деня: Най-големите производители на автомобили в света

Tesla Model 3. Снимка: Архив Ройтерс

2017 г. е поредната победоносна година за Tesla. Тази година пазарната капитализация на компанията нарасна над тази на водещи производители на автомобили като Ford, GM, BMW, Honda и Nissan, коментира VisualCapitalist. Този напредък може да се отдаде отчасти на Model S на компанията, който е най-продаваният плъг-ин електрически автомобил в света през 2015 и 2016 г.

По-важното за Tesla е, че тази сериозна инерция се основава на очакваното бъдещо представяне на компанията. Инвеститори и анализатори с нетърпение очакват напредъка, докато компанията засилва производството на по-достъпния Model 3. Мнозина силно вярват, че Илон Мъск внася един нов „Х фактор“, който може да се превърне в бъдеща възвръщаемост.

Днешната графика се фокусира най-вече върху възхода на Tesla по пазарна капитализация, достигайки 4-то място в света и първо в САЩ. Графиката показва и защо удивителната оценка на Tesla може да е преждевременна, поне въз основа на конвенционални показатели.

В началото на 2013 г. Tesla тепърва започваше да планира доставките на своя Model S. В онзи момент компанията струваше едва 3,9 млрд. долара – само 7% от стойността на Ford.

Оттогава насам стойността на Tesla се изстреля нагоре, правейки я автомобилната компания в Северна Америка с най-висока капитализация.

Big 3 Automakers by Market Capitalization

Въпреки че е произвела само 76 230 автомобила през 2016 г., Tesla сега е най-голямата от „Големите 3“ в САЩ - което поставя сериозен натиск върху компанията да отговори на сериозните очаквания от инвеститори и медии.

Макар че е най-ценната автомобилна компания в САЩ, Tesla обаче се представя по-малко впечатляващо по по-традиционните показатели.

За разлика от GM и Ford, които за 2016 г. имат печалба от съответно 9,4 млрд. долара и 4,6 млрд. долара, Tesla e на загуба от 800 млн. долара. Приходите също се различават значително – при GM те са в размер на 166,4 млрд. долара, при Ford 151,8 млрд. долара, а Tesla е едва с 7 млрд. долара.

Tesla vs. Everybody

За сметка на това акциите на компанията за електрически автомобили за периода 15 август 2012 г. - 15 август 2017 г. са скочили със забележителните 1794,8%. За сметка на това акциите на GM са поскъпнали с 52,6% за същия период, а на Ford – едва с 13,5%.

В същото време Tesla има едва частица от служителите на другите две компании, а и произвежда по-малко от 1% от автомобилите на GM.

Това не означава, че Tesla няма да отговори на очакванията – но със сигурност показва риска пред бъдещата ѝ възвръщаемост.

Други графики можете да разгледате тук

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Коментари (8)

1
 
0
 
8
khao до: Императорът
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
около 30% от търгуваните им акции са в къси позиции, земи си и ти и ще избиеш рибата :) ама требе топки и тая работа не е като да приказваш празни прикази по нета ... иначе и аз не вярвам да успее да направи 500 000 в края на следващата година, към 420-430 000 ще бъдат. :)
1
 
4
 
7
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
"Графика на деня: Най-големите производители на автомобили в света"

Тесла какво правят в тая класация. "Най-голям производител" откога спря да означава най-голямо производство, а просто най-голяма пазарна капитализация :) Енрон и Понци в действие :)
1
 
5
 
6
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Да си произвел 80 000 бройки едната година и да гарантираш, че ще произведеш 500 000 само от един модел за другата година е меко казано самонадеяно. Който има представа от производство на какво да е е наясно за каъв ръст на логистика и производствена база иде реч. Да не говорим, че става въпрос за автомобили, което си има своята специфика - като сервизна база за обслужване, определен обем резервни части за това обслужване и т.н. Евала за желанието и креативноста на Мъск, но все още живеем на земята. За вдъхновените акционери - приличат ми на ония инвеститори преди години, които си купуваха парцели на луната.
3
 
5
 
5
преди 2 месеца
Нобелов - а аз преди малко четох за Джон Лоу и неговата компания: "Мисисипи". Не знам защо, но се сетих за Теслите.
2
 
4
 
4
majnata до: makama
преди 2 месеца
Екипът на Инвестора са като индийски факири ... надуват флейтата и змията/ пазарът се наддига ... :)))

Още от Новини
VW влага 34 млрд. евро, за да си гарантира лидерството при електромобилите