IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Херберт Дийс: Първите автономни коли ще се появяват на пазара между 2025 и 2030 г.

Ръководителят на Volkswagen изтъква напредъка при компютърните чипове и изкуствения интелект

16:33 | 07.12.20 г.
<p>
	Херберт Дийс. <em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Херберт Дийс. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Изпълнителният директор на Volkswagen Group Херберт Дийс очаква автономните автомобили да се появят на пазара между 2025 и 2030 г.

Дийс се позовава на подобрената производителност на компютърните чипове, които се използват при автономните автомобили, докато развитието на изкуствения интелект също ускорява този процес, съобщава Automotive News.

„Очаква се системите скоро да могат да се справят и с най-сложните ситуации при автономното шофиране“, споделя ръководителят на VW пред печатното издание Wirtschaftswoche. 

Миналият месец германският концерн заяви, че увеличава разходите за технологии за електрически и самоуправляващи се автомобили до около 73 млрд. евро в сравнение с 60 млрд. евро, които обяви преди година.

Инвестициите включват разходи за новата организация в рамките на групата Car.Software, чиято цел е да изгради собствен софтуер, който ще бъде внедрен в проекта Artemis на Audi за разработване на усъвършенствано, автономно електрическо превозно средство.

Най-големият автомобилен производител в света по отношение на продажбите се оказа относително устойчив на най-големия индустриален спад след Втората световна война, подкрепен от голямата си експозиция спрямо китайския пазар, където търсенето на автомобили се възстанови от рязкото свиване по-рано тази година. Но нарастващият брой на заразените с коронавирус в Европа и САЩ рискуват да помрачат възстановяването, докато анализаторите гледат с растяща тревога към способността на VW да контролира разходите.

Групата разчита до голяма степен на печалбите от марките луксозни автомобили Porsche и Audi, както и от съвместните предприятия в Китай, за да финансира стремежа си да оспори господството на Tesla Inc при електромобилите. Основната марка за леки автомобили VW, която представлява приблизително половината от глобалните доставки на групата, се върна към печалба през третото тримесечие, но нишовите марки, включително Bentley и Seat, понесоха загуби след девет месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:40 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още