Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Honda, къде ми е колата?

Или как недостигът на чипове бави доставките за купувачите

Honda, къде ми е колата?

Президентът на Honda Тошихиро Мибе. Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

По-слабото производство на автомобили, предизвикано от глобалния недостиг на чипове и новите огнища на коронавирус в Югоизточна Азия, вече се отразяват и върху потребителите, тъй като купувачите на автомобили с марка Toyota и Honda трябва да почакат поне година, за да получат вече закупените превозни средства, пише Nikkei Asia Review.

Honda обяви, че производството ѝ в Япония през август и септември се е свило с 60 на сто спрямо първоначалните прогнози. 

Още по темата

Японският автомобилен производител временно преустанови работата в своето съоръжение в Сузука, както и в други фабрики по-рано този месец. Производството ще бъде намалено с 40% в началото на октомври в заводите в Сузука и Саяма, което ще повлияе и върху доставките на автомобилите N-Box и Stepwgn.

Общият размер на спряното производство заради проблемните доставки сред шестте най-големи японски автомобилни концерни се оценява на 1,05 млн. превозни средства.

Suzuki и Subaru са изправени пред допълнителни съкращения на производството, а отвъд граница германската група Volkswagen също ограничава своята дейност.

Honda очаква глобалните ѝ продажби за фискалната 2021 г. да спаднат със 150 000 броя спрямо първоначалната прогноза за 4,85 млн. продадени превозни средства.

Производствените съкращения удариха силно водещите производители на автомобили в Япония. Honda предупреди дилърите, че доставката на SUV автомобилите Vezel до шоурумите може да отнеме повече от година. В същото време забавянето при доставките на N-One вече отнема над шест месеца.

Едновременно с това Toyota информира през юли купувачите на своя популярен SUV модел Land Cruiser, че забавянето на доставките ще продължи повече от година. За да предотврати препродажбата на автомобилите в чужбина, концернът иска от клиентите да потвърдят, че клиентите ги купуват за лична употреба в Япония.

От лятото насам обаче този модел беше подложен на допълнителни производствени съкращения, което увеличава периода на забавяне до над две години.

Boston Consulting Group изчислява, че недостигът на чипове ще свие с между 7 и 9 млн. превозни средства от автомобилното производство през тази година. Подобна редукция ще понижи общия брой на произведените в глобален мащаб автомобили до 74 млн. броя, което приблизително отговаря на производствените обеми за 2020 г.

Според Boston Consulting предлагането на полупроводници за автомобилната индустрия няма да се стабилизира до втората половина на следващата година, като според някои ръководители на автомобилни концерни този проблем може да се прехвърли и през 2023 г.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

1
 
5
 
4
khao до: alphaomega
преди 1 месец
Няма профилна снимка
и олово слагай у бензина... нема сега да умираме от некви модерни болести като мовид, рак, ваксини и тнт ... друго си едно отравяне с тежки метали, удри на сигурно!
0
 
4
 
3
khao до: alphaomega
преди 1 месец
Няма профилна снимка
ако няма, почвай да ги правиш! ... старите модели би трябвало да са с изтекли патенти, взимаш чертежите и започваш! Нито чипове ще те притесняват, нито нищо!
3
 
5
 
2
преди 1 месец
Няма нужда от никакви чипове. Да връщат старите автомобили. Чист дизел, ако е бензин Карбуратор, ръчни скорости, и 100% механика. Няма сензори, няма компютри, няма нищо. В цялата кола има 10 жици на кръст основно за лампите и за чистачките. И ако има ел. стъкла и централно заключване това е бонус. Но по добре да няма нищо и само с ръчки че по здраво. Сериозно, ако някой от големите фирми пусне такава кола чисто нова бих си я купил. Електрониката хич няма да ми липсва. Вече имам носталгия по ретрото и даже сега търся да купувам култови модели от преди ерата на електрониката защото вече удариха дъното и последните 5 години цените им почнаха да растат.
0
 
1
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
При автомобилите има и друг проблем - при тях няма значение технологията, може и 200нм да са чиповете, не им пука. Докато доставчиците на чипове поддържат старото производство, но не могат да поддържат технологии отпреди 15+г., като имат нужда да сменят машините, за да произвеждат новите. И ако допреди автомобилната индустрия ги"държеше" за носовете, сега не е така.

Още от Новини
Rivian очаква загуба за третото тримесечие от 1,28 млрд. долара