Японският автомобилен концерн Honda Motor Co. ревизира в посока надолу своята прогноза за целогодишната нетна печалба за до 555 млрд. йени (4,8 млрд. долара) заради проблемите, свързани с продължаващия недостиг на чипове в глобален план и съпътстващите го производствени съкращения, съобщава Nikkei Asia Review.
Предишната прогноза на концерна беше за нетна печалба от 670 млрд. йени.
За първото полугодие на фискалната 2021 г. Honda отчита нетна печалба от 389 млрд. йени (3,4 млрд. долара), което представлява 143-процентен ръст спрямо същия период на 2020 г.
Японският производител продължава да страда от недостига на полупроводници, като отчете рязко понижение на производството през месеците от второто полугодие, включително 30-процентен спад през септември на годишна база.
Ограничителните мерки срещу COVID-19, засягащи производството на части в Югоизточна Азия, също разтърсиха веригите на доставка.
Намаляването на производството продължава да помрачава представянето на компанията, като Honda съкрати производството в заводите си в Япония с 30% през октомври и с 10% този месец.
Основна част от печалбата се генерира от бизнеса с финансови услуги на Honda. Подкрепени от държавните икономически стимули, стабилните заеми и лизингът помагат на компанията да компенсира по-слабите приходи от автомобилния бизнес, което представлява дългосрочно предизвикателство за Honda.
През април концернът обяви, че ще се стреми да продава само електрически превозни средства и водородни автомобили до 2040 г., с което се превърна в единствения японски автомобилен производител, който обяви план за прекратяване на производството на бензиновите автомобили до момента.
В края на септември Honda представи смел план за развитие в множество области. Базираната в Токио компания продължава работа по въвеждането на ново електрическо хибридно въздушно такси, робот с човешки ръце, който един ден може да се разхожда на Луната, както и ракета носител за многократна употреба, предназначена за извеждане на малки спътници в околоземна орбита.
От Honda посочват, че и трите области на развитие се припокриват с опита на компанията, включително този при задвижването, електрификацията, роботиката, изкуствения интелект и възобновяемата енергия.
Компанията ще увеличи разходите си за изследвания и разработки до рекордните 5 трлн. йени през следващите шест години, за да постигне напредък в тези области.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?