Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Honda ще продава само електрически коли и в Китай след 2030 г.

Концернът ще изгради нови заводи само за електромобили в азиатската страна до 2024 г.

Honda ще продава само електрически коли и в Китай след 2030 г.

Снимка: Bloomberg L.P.

Японският автомобилен концерн Honda Motor Co. засилва фокуса си върху най-големия автомобилен пазар в света, като обеща, че ще електрифицира всички свои модели, които ще продава в Китай след 2030 г., съобщава Bloomberg.

Това подкрепя решението на главния изпълнителен директор на производителя Тошихиро Мибе да премахне двигателя с вътрешно горене от своите продукти до 2040 г.

Honda заяви, че ще представи 10 електрически превозни средства от серията e:N в рамките на пет години, като два модела, e:NS1 и e:NP1, ще бъдат пуснати в продажба през следващата година чрез двете съвместни предприятия на концерна в Китай Dongfeng Honda и GAC Honda. 

Още по темата

Нови, специализирани за електромобили заводи ще бъдат изградени от двете предприятия в азиатската страна до 2024 г.

В допълнение, стратегическото партньорство на Honda с Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., (CATL), вече най-големият производител на батерии за електромобили в света, също ще бъде засилено.

Двете компании подписаха споразумение за сътрудничество в областта на научноизследователската и развойна дейност през юли миналата година, когато Honda купи дял от около 1% в CATL.

Японският производител обаче ще бъде изправен пред засилваща се конкуренция. Toyota Motor Corp. и Nissan Motor Co. също развиват своя бизнес в Китай, като най-големият автомобилен концерн в света за 2020 г. планира да пусне на пазара 15 модела с батерии до 2025 г., а Nissan заяви, че ще продава само електрически и хибридни модели  в страната до средата на десетилетието.

Междувременно фабриката на американския автомобилен концерн Tesla Inc. в Шанхай сега произвежда повече електромобили, отколкото тази във Фримонт, Калифорния. Tesla също отчете рекордни продажби за Китай по-рано тази седмица, доставяйки 56 006 автомобила през септември.

Своето присъствие на пазара засилват и местните производители в лицето на Nio Inc. и Xpeng Inc., докато европейските марки като BMW AG и Volkswagen AG продължават с опитите да спечелят доверието на местните потребители.

„Отчитаме силен импулс при продажбите на превозни средства с нова нов вид енергия (в Китай) занапред“, заяви генералният секретар на PCA Сю Доншъ.

Консултантската компания McKinsey & Co. прогнозира, че делът на електромобилите в Китай ще нарасне до над 70% от общите продажби на нови автомобили до 2030 г., подкрепен от силното търсене и разширяването на зарядната мрежа.

Honda заяви, че иска в световен мащаб електромобили или водородните коли да съставляват 40% от общите ѝ продажби до 2030 г., като за 2035 г. този дял трябва да нарасне до 80%, а през 2040 г. – на 100%.

В края на септември Honda представи смел план за развитие в множество области. Базираната в Токио компания продължава работа по въвеждането на ново електрическо хибридно въздушно такси, робот с човешки ръце, който един ден може да се разхожда на Луната, както и ракета-носител за многократна употреба, предназначена за извеждане на малки спътници в околоземна орбита.

От Honda посочват, че и трите области на развитие се припокриват с опита на компанията, включително задвижването, електрификацията, роботиката, изкуствения интелект и възобновяемата енергия.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Polestar показа кросоувъра Polestar 3, ще разработва собствена платформа