Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Хърватски стартъп за електромобили попада във фокуса на SPAC дружествата

Rimac e момичето, за което SPAC компаниите искат да се оженят, изтъква основателят на производителя на спортни автомобили

Хърватски стартъп за електромобили попада във фокуса на SPAC дружествата

Снимка: Bloomberg L.P.

Първите години от създаването на Rimac Automobili минават, подобно на ситуацията при другите стартъпи за електромобили – в борба за оцеляване и търсене на финансиране. Всичко това обаче се променя за хърватската компания още преди да започне да привлича инвеститорите, пише Bloomberg.

Rimac, която се фокусира върху изграждането на суперколи с двигатели от по 2000 конски сили, не вижда необходимост да се включва към вълната от сливания между подобните на нея стартъпи и компаниите със специално предназначение (SPAC), благодарение на подкрепата на автомобилни концерни като Porsche и Hyunda Motor.

Въпреки че 33-годишният основател на компанията Мате Римак предупреждава, че манията около SPAC сливанията облагодетелства все още недоказали се стартъпи, той не е склонен да пропусне подобна възможност, която би осигурила на Rimac достъп до още средства. 

Още по темата

„Момичето, за което всички искат да се оженят - това сме ние за SPAC компаниите в момента“, споделя Римак в интервю пред Bloomberg. „Всички те ни търсят заради нашето уникално минало. Разговаряме, проверяваме всички опции. Ще видим по-късно тази година“, добавя той.

Това, което интересува Римак повече от листването, обаче е осигуряването на достатъчно офис пространство и производствени площи. Той прекарва осем години в щателно планиране на кампус, който да отразява потенциала на компанията по отношение на хибридните и електрически автомобили.

Нов кампус

Римак разкрива своите планове за изграждане на нов кампус от 200 хил. квадратни метра в покрайнините на Загреб, който ще осигури пространство за работа на 2500 служители. Производствената дейност в кампуса трябва да стартира през 2023 г.

Обектът ще предлага редица удобства като шезлонги за почивка, зелени ливади със селскостопански животни, музей с бар и магазин с хранителни стоки, както и тестова писта.

Rimac действа мащабно в това отношение, тъй като компанията успява да генерира приходи вече осем поредни години, като в пет от тях тя реализира печалба, изтъква Римак.

„Не мисля, че някоя друга компания в електромобилното пространство може да се похвали с това“, добавя той.

През 2019 г. стартъпът успява да генерира 1,4 млн. евро печалба при приходи от 23 млн. евро. Резултатите за 2020 г. тепърва ще бъдат оповестени, като компанията очаква през тази година бизнесът ѝ да се разрасне, а с него и приходите.

Роденият в Босна и Херцеговина Римак се мести със своето семейство в Германия в търсене на работа. След като стигат до Хърватия, местен учител буди у него интерес към електротехниката и автомобилите. Младият предприемач основава Rimac през 2009 г., докато следва в местен университет. Той е единственият служител в компанията до 2011 г. Същата година дебютира и първият автомобил на стартъпа – Concept One, на автомобилното изложение във Франкфурт. Няколко години по-късно Римак разработва и първата кола по поръчка за друг автомобилен производител.

Китайският производител на батерии Camel Group Co. инвестира в Rimac през 2017 г., като той е последван от Porsche и Hyundai. През март Porsche инвстира 70 милиона евро, за да увеличи дела си в компанията до 24%.

Изпълнителният директор на Volkswagen AG Херберт Дийс заяви миналия месец, че Porsche може да обедини марката Bugatti в съвместно предприятие с Rimac, в което звеното за спортни автомобили да държи миноритарен дял, въпреки че преговорите все още не са финализирани.

Според Римак автомобилите на неговата компания винаги ще се продават в малки количества, по-малко от сто броя на година, за да се избегне пряка конкуренция с производителите, които са нейни клиенти. Някои от моделите, които Rimac доставя, включват Aston Martin Valkyrie и Koenigsegg Regera.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Полемичният Cybertruck на Tesla ще бъде изложен в Ню Йорк