Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Hyundai и Kia очакват 12% ръст на продажбите си през тази година

Компаниите се прицелват към 7,47 млн. продадени превозни средства за 2022 г.

Hyundai и Kia очакват 12% ръст на продажбите си през тази година

Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

Южнокорейската Hyundai Motor и свързаната с нея Kia Corp прогнозираха, че комбинираните им глобални продажби ще скочат с 12,1% през 2022 г., въпреки че миналогодишните им продажби се оказа под целта заради недостига на полупроводници, предава Ройтерс.

Компаниите продадоха 6,67 млн. превозни средства през 2021 г., което с около 3,7% по-малко спрямо комбинираната им цел за 6,92 млн. коли, най-вече заради проблеми с доставките, свързани с дефицита на чипове, който повлече надолу доставките на превозни средства.

Компаниите твърдят, че се прицелват към 7,47 млн. продадени превозни средства за тази година.

“През 2022 г. Hyundai Motor планира да разшири пазарния си дял и да засили рентабилността си чрез усилия за стабилизиране на доставките на чипове и търсенето, коригиране на графиците на производството на превозни средства, укрепване на серията от електромобили, както и оптимизиране на печалбата и загубата по региони“, посочва Hyundai Motor.

Още по темата
Недостигът, дължащ се на проблеми с доставките и нарастване на търсенето на потребителска електроника по време на пандемията, засегна тежко автомобилната индустрия. Милиони превозни средства по света не се произвеждат заради липсата на важни части.

Анализатори твърдят, че тазгодишната цел на групата изглежда разумна.

Лий Дже-ил, анализатор в Eugene Investment & Securities, очаква търсенето на превозни средства да остане силно през 2022 г., подкрепено от задържаното търсене от страна на потребителите, които не успяха да си купят коли през миналата година заради недостига в доставките.

„Изглежда, че недостигът на чипове показва някои признаци на отслабване... Въпреки това покачващите се цени на суровините вероятно ще имат влияние върху тяхната рентабилност“, добавя Лий.

Цената на акциите на Hyundai Motor завърши търговията с 0,7% повишение, спрямо 0,4% ръст на бенчмарка Kospi.

 

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Новите автомобили „Москвич“ може да използват китайска платформа