IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Япония готви предложение за отпадане на целта за 50% дял на „зелените“ коли пред Г-7

Притисната от автомобилния сектор, островната страна е готова да разхлаби регулациите, за да направи път на хибридите на Toyota и компания

22:18 | 27.06.22 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Германският канцлер Олаф Шолц (вляво), японският премиер Фумио Кишида (в средата) и президентът на Индонезия Джоко Уидодо (вдясно) по време на първия ден от срещата на върха на страните от Г-7.&nbsp;<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Германският канцлер Олаф Шолц (вляво), японският премиер Фумио Кишида (в средата) и президентът на Индонезия Джоко Уидодо (вдясно) по време на първия ден от срещата на върха на страните от Г-7. Снимка: Bloomberg L.P.

Япония ще настоява да се премахне целта за превозните средства с нулеви емисии на срещата на върха на страните от Г-7, става ясно от проектокомюнике, видяно от Ройтерс. Подобен ход, ако бъде приет, ще смекчи мерките за борба с изменението на климата и регулациите върху автомобилния сектор.

Предложението на Токио отразява натиска върху японската автомобилна индустрия, която е изправена пред контрол от екологично настроени инвеститори, които я обвиняват в мудност по отношение на електрификацията и в лобиране пред политиците. 

Ройтерс съобщи миналата седмица, че ръководителят на Toyota Motor Corp. Акио Тойода е лобирал пред японското правителство, за да осигури място в бъдещите планове на страната за мобилност на хибридните превозни средства – основен стълб в съвременния лик на най-големия автоконцерн в света по пазарен дял. Тази технология обаче също се базира на двигателя с вътрешно горене и се разглежда като преходна от инвеститорите.

Лидерите на Г-7 се срещат в Баварските Алпи, като темата за изменението на климата присъства в дневния ред.

Япония предлага да се премахне частта за „колективната цел за най-малко 50% превозни средства с нулеви емисии от общите глобални продажби до 2030 г.“, става ясно от проектокомюникето.

Източник, запознат с темата, потвърди пред Ройтерс, че Япония е предложила промени в целите. Остава обаче неясно дали тези промени ще присъстват в окончателния вариант на комюникето, което трябва да бъде публикувано в края на срещата на върха във вторник (28 юни).

Отделно, Япония настоява да премахне целта всички продажби на нови автомобили и микробуси в страните от Г-7 да представляват „превозни средства с нулеви емисии“ до 2035 г., става ясно от комюникето на министрите на климата на Г-7 в края на май.

В крайна сметка целта за 2035 г. не беше включена в окончателното изявление, което вместо това разкри, че страните се ангажират да постигнат „силно декарбонизиран пътен сектор до 2030 г.“ чрез „значително увеличаване“ на продажбите на превозни средства с нулеви емисии.

Както лобито на японската автомобилна индустрия, така и водещият автомобилен производител Toyota казват, че автомобилните производители не трябва да се ограничават до конкретни технологии и е необходимо да запазят редица възможности за постигане на целта за въглероден неутралитет до 2050 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още