Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Япония изостава от Европа при инсталирането на зарядни станции

Липсата на достатъчно инвестиции в зарядната инфраструктура ограничават разполагането на повече електромобили в третата по големина икономика в света

Япония изостава от Европа при инсталирането на зарядни станции

Снимка: Pixabay

Инсталирането на зарядни станции за електрически превозни средства в Япония изостава по темпове от редица страни в Европа, пише Nikkei Asia Review.

Броят на зарядните пунктове в азиатската островна страна достига около 18 000 - или около 60% от броя на бензиностанциите – но тяхното присъствие е слабо изразено в селските райони. Освен това много станции вече не работят заради амортизация.

Мащабното налагане на електромобилите до голяма степен зависи именно от съпътстващата ги инфраструктура. Според Zenrin към март 2020 г. в Япония има около 18 270 обществени зарядни станции, докато броят на бензиностанциите достига 29 600. В същото време страната разполага с едва 160 водородни зарядни пункта.

Според e-Mobility Power, оператор на зарядни станции, в Япония има 18 района, в който не са разположени пунктове. По основните пътни артерии на страната има 60 места без подобна инфраструктура. 

Още по темата

Електромобилите обикновено имат по-малък обхват от превозни средства с двигатели с вътрешно горене. В крайна сметка липсата на зарядни станции означава по-малко потребители, желаещи да използват електрически автомобили. В проучване на Deloitte през 2020 г. липсата на инфраструктура се посочва като основна причина японските потребители да изберат конвенционална кола пред електрическа, когато обмислят покупка.

Междувременно във Франция броят на зарядните станции на 10 000 население е около 6,9, което е тройно повече от показателя за Япония – 2,3. В Норвегия, където 54% от продажбите на нови леки автомобили са електромобили за 2020 г., има 35 зарядни станции на 10 000 души население.

Скандинавската страна, която генерира по-голямата част от електричеството си от хидроенергия, насърчава преминаването към електромобили чрез данъчни облекчения и безплатно зареждане на обществени паркинги.

Но Япония все още зависи от субсидиите за разширяване на инфраструктурата. От 30 000 зарядни пункта в страната, около 20 000 са инсталирани между 2013 г. и 2016 г., благодарение на държавните субсидии. Но от Министерството на икономиката, търговията и промишлеността забелязват, че бюджетът за зарядната инфраструктура намалява. В резултат на това, според Zenrin, броят на зарядните устройства към февруари тази година е намалял с 800 спрямо март 2020 г.

Фактът, че съществуващите зарядни устройства в Япония остаряват, усложнява проблема.

Пример за липсата на инициатива в страната е решението на властите в град Йонаг, префектура Тотори, които премахват през миналата година единствената бърза зарядна станция, инсталирана през 2011 г., тъй като ремонтът ѝ би струвал близо 1 млн. йени (около 10 000 долара).

Администрацията на министър-председателя Йошихиде Суга обмисля да преразгледа целта си за намаляване на въглеродните емисии до 2030 г. Но за да засили своя ангажимент, страната ще трябва да използва повече възобновяема енергия и да инвестира допълнително в зарядните станции.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Traton отчита рекорд на търсенето