Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Япония удвоява размера на субсидиите за покупка на електромобил

Страната ще подкрепи и разширяването на своята мрежа от зарядни станции, за да навакса разликата с останалите развити страни по отношение на налагането на електрическата мобилност

Япония удвоява размера на субсидиите за покупка на електромобил

Снимка: Bloomberg L.P.

Япония ще удвои размера на стимулите за покупка на електрически превозни средства до 7000 долара за автомобил, изравнявайки мерките с тези, предлагани в САЩ и Европа. В същото време третата по големина икономика в света ще субсидира и разширяването на зарядната инфраструктура, тъй като японското правителство се стреми да навакса разликата с другите развити страни по отношение на налагането на електромобилите, съобщава Nikkei Asia Review.

Токио възнамерява да задели 37,5 млрд. йени (329 млн. долара) за субсидиите в допълнителния бюджет за фискалната 2021 г., като от тази сума ще пренасочи 25 млрд. йени за стимули за закупуване на екологично чисти автомобили. Субсидиите за електрически превозни средства ще бъдат увеличени до 800 000 йени.

Програмата обхваща и плъгин хибридите и превозните средства с водородни горивни клетки, докато останалите хибриди остават извън мерките. 

Още по темата

С нарастването на международния натиск към премахване на автомобилите с двигател с вътрешно горене Токио се надява да успее да ускори налагането на електромобилите, които съставляват под 1% от всички продадени нови леки коли в страната през 2020 г.

Японското правителство се стреми да премахне конвенционалните коли при продажбите на нови автомобили до 2035 г. Но тази цел позволява продажбата и употребата на хибриди, технология, възприета широко от най-големия автомобилен концерн в страната и света – Toyota Motor Corp. В същото време средствата, предназначени за покупка на изцяло електрически коли, ще покрият продажбите на малко повече от 30 000 превозни средства. През 2020 г. в Япония са продадени едва 15 000 електрически коли.

В Европейския съюз, където хибридите вече не влизат в обхвата на подобни цели за електрификация на автомобилния пазар, електрическите коли представляват повече от 10% от продадените нови превозни средства.

Германия, Франция и Италия, както и САЩ и Южна Корея, предлагат стимули в размер, който е подобен на субсидиите от Япония. Редица страни използват такива мерки, за да помогнат на икономиките си да се възстановят от щетите, причинени от разпространението на коронавируса.

Японското Министерство на околната среда повиши горната граница на стимулите до 800 000 йени в допълнителния бюджет през миналата фискална година, но при условие, че използвана електроенергия за зареждане на превозното средство, идва от възобновяеми източници.

Водородните превозни средства ще се възползват от 2,5 млрд. йени от общите стимули за покупка на екологично чисти автомобили. Субсидията за закупуване на Mirai на Toyota, например, ще достигне 1,4 млн. йени спрямо 1,15 млн. йени в момента. В бюджета ще бъдат предвидени и 6 млрд. йени за изграждането на нови водородни станции.

Ограничената инфраструктура възпрепятства по-широкото налагане на електрическите превозни средства в Япония. Страната разполага с 2,3 зарядни устройства на 10 000 души в края на фискалната 2020 г., в сравнение с 6,9 пункта във Франция.

Япония се стреми да разшири мрежата от зарядните станции до 150 000 броя до 2030 г. от около 30 000 броя в момента. Приблизително 6,5 милиарда йени ще бъдат заделени за тази цел в новия допълнителен бюджет, въпреки че сумата ще може да покрие изграждането на няколко хиляди зарядни устройства.

Двупартийният законопроект за инфраструктурата на САЩ, приет миналата седмица, предвижда 7,5 млрд. долара за изграждане на 500 000 зарядни станции през следващите няколко години. Япония би могла да обмисли подобна форма на устойчиво финансиране, извън годишните бюджети, ако правителството приеме, че е необходимо допълнително да ускори прехода към електрификация при автомобилния транспорт.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Бившият шеф на Daimler влиза в управлението на още една SPAC компания