IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Японски концерни инвестират в извънгранично производство на материали за батерии

Mitsubishi Chemical и Tokai Carbon планират значително да увеличат производствените си мощности в западните страни, за да отговорят на засилващото се търсене

15:20 | 18.04.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Samyukta Lakshmi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Samyukta Lakshmi/Bloomberg

Японските доставчици на материали за електромобилни батерии, включително Mitsubishi Chemical и Tokai Carbon, планират да увеличат производствените си мощности извън граница, тъй като Западът иска да намали зависимостта си от Китай, съобщава Nikkei Asia Review.

Mitsubishi Chemical ще инвестира няколко милиарда йени в своите мощности в западните страни до 2023 г., за да удвои производствения си капацитет на електролитен разтвор за батерии. Компанията ще разшири капацитета си в САЩ до 34 хил. тона годишно, с което ще надхвърли своите мощности в Япония, чийто капацитет към момента достига 26 хил.  тона. 

Концернът планира да увеличи двойно и капацитета си във Великобритания до 20 хил. тона годишно.

От своя страна Tokai Carbon цели да започне да произвежда аноден материал в Европа до 2024 г.

Батерията за електромобили се състои от катод, анод, електролитен разтвор и сепаратор. Тези ключови елементи играят важна роля в определянето на пробега, капацитета и безопасността на превозното средство.

В момента доставките на тези материали зависят от Китай, което формира около 70% от световния производствен капацитет на литиево-йонни батерии. Страната също така е отговорна за 60% от доставките на катоден материал и електролитен разтвор и 40% от наличните на пазара аноден материал и сепаратори.

Основаната преди повече от век в Токио Tokai Carbon иска да увеличи европейския си производствен капацитет на графит, суровината за аноден материал, на 30 хил. тона годишно до 2030 г. Това ще бъде достатъчно да покрие търсенето за 600 хил. електрически превозни средства.

В момента компанията формира около 1% от глобалното предлагане на аноден материал. Тя планира да разшири пазарния си дял чрез увеличаване на производството първо в Европа.

Индустриален тласък

Доставчикът на катодни материали Sumitomo Metal Mining ще създаде нова производствена база в САЩ. В миналото концернът е произвеждал катоден материал само в Япония. Въпреки че има за цел да утрои производството на катодни материали до 2030 г., сега компанията обмисля пренасянето на част от дейността си в чужбина.

Asahi Kasei, вторият по големина производител на сепаратори в света, обяви планове да увеличи производствения си капацитет в САЩ и Европа чрез разширяване на производствената си база в региона, управляван от Polypore International, която концернът придоби през 2015 г. Въпреки че планира да утрои производствения си капацитет до 3 млрд. кв. метра в дългосрочен план, новата инвестиция ще се съсредоточи върху производството в чужбина, посочват източници.

Японските компании откликват на стремежите на Запада да изгради своя верига на доставки на батерии, като същевременно ограничи зависимостта си от Китай. Администрацията на президента на САЩ Джо Байдън планира да вложи 174 млрд. долара за популяризиране на електрически превозни средства и субсидии за потребителите. Европейският съюз (ЕС) също планира да инвестира 15 млрд. евро до 2030 г. в зарядна инфраструктура.

Японските компании са сред най-големите доставчици на ключови суровини в света, като пазарният им дял остава 10-30% за четирите основни вида батерии. Компаниите ускоряват инвестициите в западните страни, тъй като техните клиенти там се опитват да увеличат доставките.

В Китай правителството помага на местните производители на материали за батерии да изграждат фабрики, произвеждайки конкурентоспособни продукти. Изградените в Китай батерии и материали са с приоритет пред чуждестранните продукти в процеса на производство на електромобили, което прави местните производители на батерии като Contemporary Amperex Technology Co. още по-конкурентоспособни.

Според Международната агенция по енергетика (МАЕ) се очаква Китай да бъде отговорен за около 30% от търсенето на батерии за електромобили през 2030 г., докато делът на САЩ и Европа ще достига около 40%. На фона на търговската война между Вашингтон и Пекин инвестициите на китайски производители на батерии в западните страни остават ограничени. Техните японски конкуренти могат да се възползват от това и да засилят своето глобално присъствие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още