Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Идва ли краят на евтините автомобили?

Ще се превърне ли личната кола в нещо недостъпно, коментира Константин Томов, главен редактор на АutoМedia.investor.bg

гледано: 12929   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
4 гласа
Световната тенденция е личният автомобили да се превърне в нещо недостъпно, а потребителите да се насочат към наемането и споделянето им. Тези промени в автомобилния сектор прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Константин Томов, главен редактор на АutoМedia.investor.bg и автор на предаването „Колела“.

„Основният фактор за повишаване на цените на автомобили е политически и идва от натиска в Европа, Китай и САЩ за ограничаването на въглеродните емисии. Компаниите плащат солени глоби, когато техните модели надвишат допустимите нива на вредните емисиите. Изискванията за екологичност се прилагат с „цялата строгост на закона“, напомни той.

Още по темата

Томов е на мнение, че все повече държави ще въведат забрани за двигателите с вътрешно горене. Много компании планират да спрат да ги произвеждат. Ще има и мерки, които да направят притежаването на такъв автомобил все по-скъпо.

„Тези ограничения обаче ще понижат потреблението на горива. Акцизите върху тях обаче са  основен източник на приходи за правителствата и правителствата трябва да измислят начин да компенсират тези загуби. Например във Великобритания се обмисля въвеждане на такса километър пробег с електромобил“, каза още Константин Томов.

Според него все повече технологии стават задължителни – като системите за разпознаване на знаците и аварийно спиране. Това също води до увеличаването на цените. „Скоро в автомобилите ще има и задължителен дрегер“, посочи Томов.

По думите му, повишаването на цените на употребяваните автомобили се дължи, от една страна, на по-високите цени на новите коли и на проблемите с доставките, свързана с кризата с микрочиповете, от друга. 

„Вторичният пазар в България все още не отразява напълно ситуацията в Западна Европа. Причината е, че по-голямата част от употребяваните автомобили на пазара в нашата страна не са от пазара за втора ръка, а са бракувани или са със застрахователни щети“, коментира Томов.

С колко ще се вдигне цената на употребяваните автомобили „нов внос“? Откъде се внасят коли „втора ръка“ в България? Ще бъде ли отнето правото на хората да притежават лични автомобили?  Кога електрическата мобилност ще ускори подмяната на автопарка? Ще промени ли Зелената сделка автомобилната индустрия?

Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Светът е бизнес“ вижте тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (17)

   1| 2    
0
 
1
 
17
преди 3 месеца
Khao, 'защото са расова порода и е нужно време да станат масови' - добре го формулира :) Не съм карал електричка, возиха ме в две Тесли и един Нисан лйив. Обещаващи са количките, вървят си, НО без да им пооправят батериите да са по-издържливи - Благодаря. Мисля, че писах в предишен пост в сайта - за градски коли стават, но за дълъг път не. Като пооправят ел конете - може и да се позамисля за такъв. Дотогава - ДВГ...
0
 
0
 
16
khao до: doba
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
има ги чат-пат в магазина... но са още малко по скъпи, защото са расова порода и е нужно време да станат масови... тоест развъдника не смогва! Но винаги може да ис вземеш такъв as a service, да го изрежеш един път, да видиш кво е туй чудо ... поне в София ги има !Убеждаваш че са нещо лошо, а ти самия не си ги пробвал никога, нали ? Когато се качиш ще установиш с изненада че имат по голям РеЗЗЗ от ДВГ.. демек на светофара ще цепиш всички беемведжии на лягане и на ставане! :)
2
 
2
 
15
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Що се връзвате на мнението на някакъв?? Свободен пазар, коли ще има. И цените на електричките ще паднат. ЕС е най-големия производител на коли, дали просто ей така ще се откажат?!
1
 
2
 
14
doba до: zelka007
преди 3 месеца
Зелков, когато ел конете станат по-здрави, бързи, надеждни, издържливи, сигурни и т.н. от сегашните, пръв ще си взема такъв. Както сега вкъщи всички лампи са LED, само тук-там съм оставил стари от носталгия. НО - къде ги тия коне?..
5
 
2
 
13
zelka007 до: doba
преди 3 месеца
ти си мич , пак ще имаш кон , но ще е електрически и нема да понамирисва , и ще яздиш надлъж и нашир ... тва е ... виж , khao и той е мич , но предпочита кобилки и да ги сменя често за разнообразие , младеж кво да го праиш , луда глава ... :))) ... виж как идва хепиенд на приказката и всички са доволни ...

Още от Новини
VW и Bosch се обединяват, за да стимулират производството на батерии в Европа