Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Имат ли бъдеще седаните от средния клас?

Тази пролет Ford обяви, че спира производството на популярния Fusion

Имат ли бъдеще седаните от средния клас?

Снимка: Yen Duong/Bloomberg

С настъплението на кросоувърите и най-разнообразните SUV модели на световния пазар големият губещ години наред се оказа сегментът, смятан за основата на много пазари – този на седаните от средния клас. 

Още тази пролет Ford обяви, че спира производството на популярния Fusion, който присъства на европейския пазар като Mondeo. Според Detroit Bureau производството на Fusion е спряно на 31 юли и моделът няма да има пряк наследник.

В Северна Америка Ford напълно се отказа от леките автомобили, не само от седаните, а в Европа съживява популярни модели – като Puma, но достъпното купе се превърна в кросоувър.

Най-вероятно Fusion ще бъде заместен от нов модел кросоувър, но все още няма по-подробна информация за това. Все пак, очакванията се, че следващият Fusion най-вероятно ще е пряк съперник на Subaru Outback, което подсказва посоката на бъдещето му развитие. Същото важи и за европейската му версия - Mondeo. Името на модела ще остане, но колата, която го носи, ще е значително променена.

Още по темата
Като цяло новите модели на Ford, особено тези за американския пазар са изключително SUV и свързани с тях возила – от електрическия Mustang Mach-E до все още непотвърдения компактен пикап Maverick. Прогнозите са, че до 90 процента от моделите на гиганта в близко бъдеще ще са кросоувъри и SUV.

Друга популярна марка – Buick, също се разделя с един от седаните си – Regal. От пазарна гледна точка това е оправдано – през 2019 година 90 процента от продажбите на Buick се дължат на кросоувър модели.

В същото тези идеи на американските марки донесоха лоши новини за почитателите на по-изтънчените и качествени модели. Последното поколение на Lincoln Continental поема към пенсия тази година, а в GM групата на седаните, от които се отказва компанията се води от Cadillac CT6 плюс поне два модела на Chevrolet – Impala и Cruze.

Пазарът на големи седани в Щатите се свива, но местните марки бързат да се изтеглят от него. Въпреки това продажби все още има и най-вероятно съвсем скоро те ще бъдат изцяло за японските компании, присъстващи в Америка.

В Европа този сегмент също не е в цветущо здраве, но пък премиум марките в средния и по-високите класове нямат никакво намерение да се отказват от него и това му дава известна сигурност. В същото време опитите на по-достъпни марки – като VW и Renault да запишат участие в него също се увенчават с известни успехи.

Тук обаче има и още една особеност – за сериозна част от купувачите в Западна Европа големите комбита са интересна алтернатива на кросоувърите и предлагат повече пространство на борда, както и товарен обем за семействата. Което работи в полза на комби вариантите на популярните седани от големия клас. 

Продължението на материала четете на сайта на Automedia.bg. 

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Акциите на Tesla пропадат преди очаквания Ден на батериите