Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Индийски концерн очаква е-колите да представляват 50% от продажбите му до 2030 г.

Индия изостава с няколко години от други страни по отношение на налагането на електрическите автомобили, смята ръководителят на Mahindra & Mahindra Аниш Шах

Индийски концерн очаква е-колите да представляват 50% от продажбите му до 2030 г.

Снимка: Prashanth Vishwanathan/Bloomberg

Индийският автомобилен производител Mahindra & Mahindra очаква половината от превозните средства, които ще продава до 2030 г., да бъдат електрически, сподели пред CNBC главният изпълнителен директор на компанията Аниш Шах.

Пазарът на електромобили в Индия все още се намира в начален етап на развитие. Най-големият автомобилен концерн в страната Maruti Suzuki например в момента не предлага нито един електрически автомобил, като се позовава на настоящите високи разходи, свързани с производството на подобен тип превозни средства. 

Още по темата

„Електрическите превозни средства в Индия са, бих казал, с няколко години зад тези в другите страни, до голяма степен поради факта, че в Индия е трудно да се предоставят стимули за автомобили – това е луксозен артикул“, коментира Аниш Шах по време на панел от Форума за устойчиво бъдеще, организиран от CNBC.

Тъй като повечето индийци не притежават автомобили, предоставянето на субсидии или осигуряването на по-ниски данъци за насърчаване налагането на електрически автомобили е малко вероятно да работи по същия начин, както в други страни, обясни Шах. Освен това много от наличните стимули са сравнително по-малки от тези, които другите страни предлагат. „Това ще доведе до по-бавното приемане (на електромобилите), но в същото време те са тук, за да останат“, изтъква ръководителят на Mahindra & Mahindra.

Индия също така е пазар, съобразен с потребителските разходи, като в страната търсенето е най-силно в сегмента на евтините превозни средства от нисък клас. Това означава, че разходите за покупка и експлоатация на електрически автомобил трябва да бъдат равни или по-ниски от тези при конвенционални превозни средства.

Шах посочва три фактора, които биха могли да доведат до по-широкото приемане на електромобилите в Индия.

Първо, разходите за покупка и експлоатация трябва да се понижат чрез краткосрочни субсидии и дългосрочна производствена ефективност. Това вече се случва в определени сегменти на автомобилния пазар, подчертава Шах.

"Това, което виждаме днес, е че при триколесните автомобили електрическите превозни средства са постигнали паритет с конвенционалните по отношение на разходите – те предлагат достатъчно голям пробег и има изградена инфраструктура", споделя Шах, добавяйки, че "те започват да се налагат много бързо. Четириколесните ще се наложат по-бавно“.

Той изтъква, че очаква около 50% от продажбите на Mahindra & Mahindra ще представляват електромобили до края на това десетилетие.

Компанията вече продава няколко триколесни и четириколесни електрически превозни средства в Индия.

Триколесните модели остават силно популярен вид транспорт в много от индийските градове, като често обслужват райони, където няма автобусен транспорт, таксита или влакове.

По думите на Шах изграждането на мащабна зарядна инфраструктура и увеличаването на пробега ще помогнат на сегмента да бъде популяризиран допълнително в страната.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Polestar показа кросоувъра Polestar 3, ще разработва собствена платформа