Британският производител на луксозни автомобили Jaguar Land Rover (JLR) предупреди, че недостигът на полупроводници в световен мащаб се задълбочава, което може да свие доставките му през второто тримесечие с 50% спрямо първоначалните прогнози.
JLR се присъединява към редица автомобилни концерни, които понижават прогнозите си за производството заради глобалния дефицит на компоненти, съобщава Bloomberg.
В същото време най-големият производител на автомобили в Китай SAIC Motor Corp. намали целта си за производство с около 500 000 автомобила за първото полугодие, притиснат от проблемите с веригите на доставка на компоненти. Nissan Motor Co., Hyundai Motor Co. и Volkswagen AG също предупредиха, че свиването на запасите поради липсата на полупроводници ще продължи да се отразява негативно на продажбите през лятото.
В края на миналия месец директорът по маркетинг и продажби на JLR Феликс Бройтигам подаде оставка на фона на започналата трансформация в концерна под ръководството на новия главен изпълнителен директор Тиери Болоре.
През февруари Болоре, бивш главен изпълнителен директор на френския Renault, представи нова бизнес стратегия за повишаване на рентабилността на JLR, включително електрифицирането на марката Jaguar и префокусиране на конкуренцията от BMW, Audi и Mercedes-Benz към Bentley и Porsche.
Недостигът на автомобилни чипове, който засегна индустрията още през декември, когато търсенето на потребителска електроника нарасна значително на фона на националните блокади заради пандемията от коронавирус, продължава да препъва възстановяването на автомобилния сектор през 2021 г., докато други, локални фактори, също хвърлят сянка върху производството, като пожара във фабриката на Renesas и рязкото застудяването в Тексас.
Недостигът на чипове заплашва да изтрие 110 млрд. долара от приходите от продажби за автомобилната индустрия, прогнозират AlixPartners. Проблемът принуди концерните да преразгледат начина, по който управляват доставките на нужните им компоненти.
"Понастоящем недостигът на чипове е много динамичен и труден за прогнозиране", посочват от JLR. „По-мащабните основни проблеми със структурния капацитет ще бъдат разрешени само след като инвестициите на доставчиците в нови мощности бъдат реализирани през следващите от 12 до 18 месеца и поради тази причина очакваме недостигът да се запази и след тази година“, добавят от концерна.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате