IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

К. Томов: След "дизелгейт" Volkswagen отиде в друга крайност

Интересът към акциите на производителите на електромобили е сравним с дотком бума от преди 20 години, посочи автомобилният експерт

14:05 | 19.03.21 г. 1
К. Томов: След "дизелгейт" Volkswagen отиде в друга крайност

"Въпреки това решителността, с която компанията реши да направи този преход, надминава нагласите на останалите конкуренти в индустрията", смята той и коментира амбициите на Volkswagen да построи шест „гигафабрики и 18 хиляди зарядни в Европа до 2030 г.

По думите му интересното в плана на VW е, че компанията се опитва да реши най-големият проблем на електрическите автомобили – че от тях не могат да се печелят пари.

„Печалбата и добавената стойност отива у хората, които доставят батерията и доставят софтуера, а до момента това са изцяло азиатски компании. Трите гиганта са китайската CATL, японската Panasonic и корейската LG Camp. Те правят батериите за всички, включително и за Tesla“, поясни Томов.

Автомобилният експерт обясни, че това, което VW иска сега, е да постави производството на батерии под собствен контрол, за да остава тази добавена стойност при компанията, а не да отива при доставчик.

Томов прогнозира, че в България още дълги години ще се употребяват конвенционални автомобили с вътрешно горене.

„Въпреки натиска от Европа, смятам, че не е постижимо към днешна дата да се въведат единни европейски рестрикции върху този тип двигатели“, коментира главният редактор на Аutomedia.investor.bg.

Според него интересът към акциите на производителите на електромобили е абсолютно сравним с дотком бума от преди 20 години.

Автомобилният експерт посочи, че неслучайно Tesla постигна пазарна капитализация, която е мечта за всички останали автомобилни компании. „За сравнение – Tesla в момента струва няколко пъти повече отколкото Toyota", каза още Константин Томов.

Главният редактор на Аutomedia.investor.bg припомни, че преди години анализатор на Financial Times пресметна, че дори да се изпълнят амбициите на Илон Мъск и Tesla да започне да продава 1 милиона автомобила годишно и увеличи малко маржа на печалба, отново доходността върху акциите ще бъде от порядъка на около 15 долара на акция. Той пресметна, че при тогавашната цена това означаваше, че ще са нужни около 60 години, за да се изплати инвестицията в тези акции.

„Тогава цената беше към 160 долара на акция, а сега е 680. Тоест – балонът е очевиден“, смята Томов.

Изостават ли BMW, Renault и Generdl Motors? Отказва ли се Япония от електромобилността? Добра ли е инвестицията в конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене? Ще има ли дефицит при електрическите батерии? Ще успее ли водородното задвижване да стане приоритет за производителите? Как ще се промени автопаркът в България и очакват ли се повече стимули за електроавтомобилите?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Светът е бизнес“ може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:35 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 3
vzhekoff
преди 3 години
Браво, най-накрая нещо смислено по темата !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още