По-малко нови енергийни превозни средства (NEV - new energy vehicles) могат да бъдат продадени в Китай през тази година, спрямо 2018 г., тъй като клиентите се въздържат от покупки след решението на правителството да намали субсидиите за индустрията, съобщава Ройтерс, позовавайки се на информация на представител на най-голямата асоциация на автомобилния сектор в страната.
Коментарът на Чен Сихуа, помощник-генерален секретар на Китайската асоциация на автомобилните производители (КААП), беше предшестван от съобщение на асоциацията, че продажбите на NEV са се свили с 45,6% през октомври спрямо нивата преди година, след спад от 33% през септември.
„Има разлика между продажбите към днешна дата и нивото, на което са били миналата година, така че според тенденцията на развитие тази година може да наблюдаваме отрицателен растеж за новите енергийни превозни средства“, посочва Чен.
Китай силно подкрепя развитието на енергийните автомобили, въвеждайки изискванията за квоти при продажбите на автомобилните производители. Но Пекин намали субсидиите за NEV през тази година като част от цялостния план за намаляване на държавната помощ в сектора, което направи въпросните превозни средства по-скъпи.
Преди намалението на субсидията пазарът на енергийни автомобили, към които спадат хибридните коли, електрическите превозни средства на батерии и тези, задвижвани от водородни горивни клетки, беше един от най-бързоразвиващите се елементи на китайската икономика, отчитайки ръст от 62% през миналата година.
Въпреки че продажбите на NEV се увеличиха през 2018 г., най-големият автомобилен пазар в света претърпя същата година първото си свиване от 90-те години.
Тенденцията остава обезкуражаваща, като продажбите на автомобили се понижават за 16-ти пореден месец през октомври, свивайки се с 4% спрямо същия месец година по-рано.
Септември и октомври, известни като „Златният септември и сребърният октомври“ сред местните представители на автомобилната индустрия, се считат за най-плодотворния сезон за продажбите, като клиентите традиционно засилват покупките след края на лятото.
Спадът на продажбите през въпросния период нанесе удар върху надеждите на ръководителите на индустрията за обрат в положителна посока през втората половина на тази година. Допреди три години автомобилните производители се радваха на двуцифрен годишен растеж в Китай, но продължителният спад на продажбите накара местните концерни, като Geely и Great Wall, да намалят очакванията си за продажбите и печалбата.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена