Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Китайски конкурент на Tesla планира да стане публична компания в САЩ

Nio е основана през 2014 г. и отчете печалба за първи път през настоящата година

Китайски конкурент на Tesla планира да стане публична компания в САЩ

Снимка: Ройтерс

Докато Илон Мъск търси варианти да направи Tesla частна компания, конкурентен производител на електромобили от Китай обмисля варианта да листне своите акции на фондовата борса в Ню Йорк, съобщава CNN.

Китайската автомобилна компания Nio, основана през 2014 г., вече разполага с няколко сериозни инвеститори зад гърба си, включително технологичния гигант Tencent и Baidu, като притежава и рисков капитал в американската компания Sequoia Capital.

Някой анализатори вече определиха компанията като „противник на Tesla” в китайските пазари. 

Nio определено може да се съревновава с Tesla по цени на продукти. Нейният електрически кросоувър ES8, който излезе през 2017 г., се продава за 65 хил. долара, или на половина от цената за базисната версия на Model X в Китай. 

Още по темата

Китайският концерт обяви, че ES8 също така предлага на потребителите някои особености, които са характери единствено за моделите на Tesla – система за изкуствен интелект и портал за зареждане, което позволява на собствениците да сменят своите батерии само за три минути.

Ту Ли, ръководител на изследователската компания Sino Auto Insights, заяви, че Nio е един от малкото производители на електромобили в Китай, „който може да направи животът на Tesla доста по-сложен“, като добави, че „все още е рано да се каже със сигурност как ще се развие евентуалното им съревнование“.

Nio пусна своите кросоувъри на пазара едва през юни, като отчете продажби от над 17 хил. броя.

Компанията не е осигурила времева рамка за предложеното първично публично предлагане (IPO). Единствената информация, която предостави по въпроса е свързана с предложението Nio да се търгува с тикера NIO.

Президентът на компанията Лихон Цин заяви пред CNN, че иска да насочи компанията към средния клас автомобили в големите градове в Китай, предвиждайки удвояване на растежа на пазара през следващите няколко години.

Nio търси начини да разшири продажбите си отвъд Китай, като има предвид най-вече САЩ. Компанията вече има установени офиси в различни държави по света, включително в Калифорния, Лондон и Мюнхен.

Една от причините Nio да се цели в щатските борси е да подсигури глобалната си позиция, към която се е насочила.

Китай вече се е превърнала в най-големият пазар за електрически превозни средства, но Nio среща една пренаселена среда. Подобно на Tesla, тя също е изправена пред конкуренцията на други местни автомобилни концерни като BYD и Geely.

В понеделник стана ясно, че компанията е започнала да генерира печалба едва през настоящата година. През първата половина на 2018 г. тя е отчела само 7 млн. долара от продажби, като загубите са на стойност от 503 млн. долара.

За сравнение, Tesla вече има около 2 млрд. долара от годишни продажби в Китай, дори и на фона на митата, наложени от страната върху вносните американски автомобили.

Tesla се подготвя да изгради свои завод за електромобили в Шанхай, който ще има производствен капацитет от 500 хил. автомобила годишно.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (10)

1
 
0
 
10
khao до: Jorkata
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
към мен или сър, или мистър ... да си имаме уважението ;)
2
 
1
 
9
Jorkata до: khao
преди 4 месеца
Тъй вярно, товарищ!
2
 
1
 
8
Jorkata до: khao
преди 4 месеца
Тъй вярно, товарищ!
1
 
0
 
7
khao до: Jorkata
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
щом така са казали шефовете ти, така е !
1
 
1
 
6
Jorkata до: khao
преди 4 месеца
Пак е повече от Тесла ;)

Още от Новини
Volkswagen преразглежда плановете си заради новите правила за въглеродни емисии