Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Китайски потребители разкритикуваха Mercedes заради реклама

Показването на модел с грим, пресъздаващ стереотипа за азиатски черти на лицето, предизвика остра обществена реакция в интернет срещу германския концерн

Китайски потребители разкритикуваха Mercedes заради реклама

Снимка: Bloomberg L.P.

Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz премахна видео реклама от уебсайт на китайска социална платформа, след като клипът предизвика разгорещен национален дебат заради акцентирането върху азиатските черти на жена модел. 

Още по темата

Видеото е публикувано през официалния акаунт на Mercedes-Benz в Weibo в събота, като по-късно е премахнато заради острата обществена реакция, съобщава китайската медия Global Times, цитирана от Bloomberg.

„Моделът е представен с грим, който подчертава нейните извити нагоре очи, предизвиквайки разгорещена дискусия сред интернет потребителите, като мнозина от тях заявиха, че гримът отразява западните стереотипи за азиатците“, пише китайският вестник.

Новината включва и кадър от видеото, показващ жена, която очевидно е китайка, въпреки че към момента Bloomberg все още не е видял цялата реклама.

Случаят превръща Mercedes-Benz в поредната мишена на потребителския национализъм в Китай, който в миналото нанесе щети на местния бизнес на компании като Dolce & Gabbana и Hennes & Mauritz. Миналата седмица китайските социални платформи отразиха обвиненията, според които Walmart Inc. е спряла да продава артикули от Синдзян в своите китайски хранителни магазини Sam’s Club. Christian Dior SE спря да използва снимка на модел през ноември, за който държавните медии казаха, че „осквернява азиатските жени“.

Китайските интернет потребители напоследък обсъждат начина, по който очите на моделите са представени в рекламите. Китайската компания Three Squirrels Inc. наскоро се извини за рекламите, в които моделът Цай Нян Нян носи грим, който подчертава наклона на очите ѝ, съобщи South China Morning Post.

Моделът след това написа в Weibo: „С малки очи не съм ли китаец? Напълно съм съгласна с патриотизма. Създаването на големи проблеми от нормалните неща обаче се превърна в болезнена мания".

Миналата седмица Daimler заяви, че ще намали дела си в съвместното предприятие за електрически автомобили Denza с китайската BYD Auto Industry Co. след години на слаби продажби. BYD ще притежава 90% от бизнеса, а Daimler 10% след прехвърлянето на капитала, което компаниите планират да завършат в средата на 2022 г.

Съвместното предприятие стартира през март 2012 г. Ниските нива на рентабилност обаче помрачават местния бизнес на Daimler от години, дори когато продажбите на неговите луксозни автомобили Mercedes продължават да нарастват на китайския пазар.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Надзорният съвет на VW изисква по-амбициозна софтуерна стратегия