Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Китайският автомобилен пазар продължава възстановяването си

Най-големият автомобилен пазар в света отбелязва 11-процетен ръст на продажбите през юни, показват данните на браншовата асоциация CAAM

Китайският автомобилен пазар продължава възстановяването си

Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на автомобили в Китай нарастват за трети пореден месец, което сигнализира, че икономическото възстановяване на азиатската страна набира скорост, тъй като властите успяха да овладеят разпространението на коронавируса, съобщава Bloomberg, позовавайки се на данни на Асоциацията на китайските автомобилни производители (CAAM).

Продажбите на леки автомобили като седани и SUV (sport utility vehicle) модели, както и на търговски превозни средства, се увеличават с 11% през юни, спрямо година по-рано, до 2,28 милиона броя, изтъкват от CAAM, позовавайки се на ранен прочит на наличните данни. Спрямо предходния месец увеличението е с 4%. 

Още по темата

Купувачите на най-големия автомобилен пазар в света бавно се завръщат в шоурумите, след като правителството облекчи ограничителните мерки за социално дистанциране, подкрепяйки надеждите, че може да бъде избегнат или поне ограничен спадът на продажбите за трета поредна година в Китай.

Пандемията изостри това състояние на китайския пазар, причинявайки значително забавяне на икономическия растеж, което може да се добави към другите потискащи фактори като търговското напрежение със САЩ и по-строгите стандарти за емисиите на въглероден диоксид.

Правителството предприе стимулиращи мерки като данъчни облечения за привличане на купувачите, докато автомобилните концерни, които осъществиха мащабно временно спиране на своите операции, в момента предлагат щедри отстъпки.

„Ръстът от 11% през юни, изчислен от CAAM, ще да бъде в голяма степен подкрепен от търговските превозни средства“, споделя Ши Джъ, анализатор от Haitong International Securities Co. „Високото ниво на запасите в цялата индустрия и по-бавното възстановяване при някои марки може да доведе до увеличаване на отстъпките през втората половина на годината“, подчертава Джъ.

Глобалните производители на автомобили харчат милиарди долари за разширяване на своя бизнес в Китай, а производители като Tesla Inc., General Motors Co. и Volkswagen AG увеличават усилията си да използват потенциала на пазара за дългосрочен растеж, включително за електрически превозни средства.

CAAM не разкрива за момента данни за търговските превозни средства и леките автомобили. Търговските превозни средства, като лекотоварните автомобили, изглежда са се възползвали от икономическото възстановяване, което е стимулирало доставките. Проучване на производството, публикувано тази седмица, подчертава устойчивото подобрение на търсенето и предлагането през юни.

Китайските автомобилни асоциации са готови да отчетат окончателните резултати за юни по-късно този месец, включително и данните за леките автомобили.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
VW планира влизане в Sixt