Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Китайският пазар на електромобили - борба за оцеляване

Анализаторите виждат сериозно разминаване в производствените цели на Пекин и пазарната динамика

Китайският пазар на електромобили - борба за оцеляване

Снимка: Ройтерс

Обикновено компаниите, развиващи бизнес в различни сфери, не се конкурират, освен ако не става въпрос за китайския пазар на електрически превозни средства. 

Още по темата

Това е така, тъй като мащабната промяна на фокуса към електромобилите привлича милиарди долари в инвестиции от традиционните автомобилопроизводители, стартъпите, технологичните гиганти, производителите на електроника и представителите на сферата на недвижимите имоти.

Този процес е подкрепен и от китайското правителство чрез субсидии, които щедро се вливат в електромобилната индустрия.

В момента съществуват 486 регистрирани производители на електрически превозни средства в Китай, което е тройно повече в сравнение с броя им отпреди две години, посочва Bloomberg.

Въпреки че продажбите на електрически леки коли достигат рекордните 1,6 млн. броя през тази година, изглежда, че това не е достатъчно, за да останат печеливши всички производители. Нараства тревога, че този пазарен балон в един момент ще се спука, което ще унищожи голяма част от компаниите в него.

Десетки стартъпи са навлезли на глобалния пазар на електромобили през последните години, набирайки 18 млрд. долара от 2011 г. насам, посочва проучване на BloombergNEF.

Повечето от тези компании са китайски, включително NIO, WM Motor, Xpeng Motors и Youxia Motors.

Стартъпите обещават да предоставят общ годищен производствен капацитет от 3,9 млн. боря превозни средства. Това изключва плановете на някои от най-големите автомобилни концерни.

Китай е голям пазар, но все пак не чак толкова. Годишният размер на продажбите на електрически леки коли успя да надхвърли 1 млн. броя едва през миналата година, посочват от BloombergNEF, благодарение на помощта на субсидиите.

И все пак продажбите на електромобили представляват едва 4% от общите продажби на леки коли в страната, които достигат размер от 23,7 млн. броя, по данни на Китайската асоциация на автомобилните производители.

В същото време, продажбите на конвенционални автомобили продължават да спадат за десети пореден месец през март на фона на забавянето на ръста на икономиката заради търговското напрежение със САЩ, което оказва влияние върху настроението на потребителите.

Китайското правителство започна да стимулира разработките на електромобили с идеята да подпомогне борбата с климатичните промени, ограничаването на количеството вредни емисии във въздуха, редуцирането на вноса на петрол и развитието на високите технологии.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Renault и Jianling правят съвместно дружество за електромобили в Китай