Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Кризата в Daimler достигна и мениджърския етаж

Главният изпълнителен директор Ола Келениус печели значително по-малко от предшественика си Дитер Цетче

Кризата в Daimler достигна и мениджърския етаж

Oла Келениус. Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

В разцвета на бизнеса главната позиция в автомобилния производител Daimler се оценяваше на почти 10 млн. евро годишно. Но производителят на Mercedes в момента е в истинска криза, а това се отразява и на приходите на изпълнителния директор Ола Келениус, който е заема позицията от май 2019 г.

Шведът е получил заплата от 3,5 милиона евро през миналата година, става ясно от годишния отчет на листнатия на Dax концерн, публикуван в петък. Неговият предшественик и наставник Дитер Цетче е получил почти 6 млн. евро през миналата година. 

Още по темата

За последните си пет месеца като изпълнителен директор през 2019 г. Цетче е получил възнаграждение за 3,8 милиона евро - и по този начин с 300 000 евро повече, отколкото Ола получава за своите пет месеца като член на борда и седем месеца като главен изпълнителен директор, изчислява Handelsblatt.

Целият Изпълнителен съвет е получил възнаграждение в размер на 23,1 милиона евро през миналата година, почти същата сума като през 2018 г., когато възнаграждението възлизаше на 23,3 милиона евро. Въпреки това Daimler трябваше да плати само на осем членове на борда през 2018 г. През 2019 г. имаше общо десет мениджъри - поради напускането на Цетче и на дългогодишния финансов директор Бодо Юбер през май.

Ако изключим петмесечната заплата на Цетче и Юбер, то сумата спада до 17,5 милиона евро. Според вътрешнофирмени планове Daimler се целеше в оперативна печалба от 13,5 милиарда евро за финансовата 2019 година, но компанията от Щутгарт успя да генерира само 4,3 милиарда евро.

Под черта, въпреки лекото увеличение на продажбите, резултатът на компанията от Щутгарт спада с почти две трети - до 2,7 милиарда евро. Рентабилността спада от 6,7 на 2,5 процента. В сега слятото подразделение за автомобили и микробуси Mercedes, което представлява доста над половината от продажбите на групата от 173 милиарда евро, маржът падна до 0,25 процента.

За сравнение: групата всъщност се стремеше към възвръщаемост от повече от осем процента. Цяла серия от специални ефекти помрачи резултата на Daimler. Почти 6,7 милиарда евро се дължат за сервизни акции и глоби заради Дизелгейт, амортизация за прекратяването на производството на X-класата и преструктуриране на подразделението за споделени автомобили. 

Резултатът: освен борда, голяма част от останалите мениджъри трябва да бъдат по-скромни. Бонусите на мениджърите в Mercedes се свиват значително, след като вътрешното постижение на автомобилното подразделение спадна от 59 на 25 процента през миналата година.

Акционерите на Daimler също получават по-малко пари. Очаква се дивидентът да спадне от 3,25 евро на 90 цента на акция. Премията за приблизително 130 000 служители в Германия, които са сключили колективен договор, се свива от около 5000 до 1100 евро.

Келениус възнамерява отново да увеличи рентабилността на производителя на автомобили и камиони с помощта на строга програма за икономии. Той възнамерява да икономиса повече от 1,4 милиарда евро само от персонала и да съкрати до 15 000 работни места по целия свят. В същото време опростява раздутата напоследък организация, съкращава процесите на вземане на решения и реорганизира отговорностите на мениджмънта.

От април нататък например Келениус ще поеме отговорността за микробусите в допълнение към ролята си на изпълнителен директор на Daimler и ръководител на автомобилния бизнес.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

2
 
1
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
мене пък ме зарадва тази статия, защото сега ще изобретят нещо ново - например ...всъщност не знам. зелените винаги ме изненадват с глупостта си и не мога да им надвия. цялата марксистка машина се е впрегнала да ни убеждава, че трябва да станем енергийно неутрални. а Даймлер още продава автомобили. не е ли редно да започнат да продават нещо друго. и това ще стане, защото сега богатите плачат. но те плачат тихичко. когато заводите започнат да спират и да намаляват смените, тогава бедните ще заплачат. а те плачат силно. и зелената вълна ще се отмие в морето.
казано в прав текст, марксистката теория за глобалното затопляне ще умре заедно с марксистите, когато започнат да затварят заводите и работниците излязат на улицата. не е далеч този миг в Германия, спадът е осезаем вече.
3
 
11
 
1
преди 1 месец
Тази статията ме разнежи и ме просълзи. Представете си: богатите също плачат.

Още от Новини
Toyota удължава режима на затворени врати на заводите си в Северна Америка до 4 май