Компанията Lamborghini представи най-бързия всъдеход в света – Urus. Моделът със задвижване на четирите колела разполага с двигател, развиващ 650 к.с.
Габаритите на кросоувъра са дължина 5 112 мм, широчина 2 016 мм, височина 1 638 мм и разстояние между двете оси 3 003 мм. Теглото на машината е 2,2 тона, а обемът на багажника достига 616 литра. При свалени задни седалки свободното пространство се увеличава до 1 596 литра.
Като опция за Urus ще се предлагат 2 отделни задни седалки.
Всъдеходът на Lamborghini е построен на модулната платформа на концерна Volkswagen MLB Evo, която по-рано бе използвана за Bentley Bentayga и Audi Q7. Каросерията е от алуминий, а шасито е със завиваща задна ос. Окачването е пневматично с електромеханични стабилизатори за напречна устойчивост и активен заден диференциал. Същата система за компенсиране на накланянето в завои, захранвана от 48-волтова мрежа, се използва при Bentley Bentayga, Porsche Cayenne и Audi Q7.
Кросоувърът се задвижва от 4,0-литров битурбо V8 двигател с мощност 650 к.с и въртящ момент от 850 Нм при 2200 об/мин. Скоростната кутия е 8-степенна ZF, като за първи път тя се използва при автомобил на Lamborghini.
Ускорението от 0 до 100 км/ч при Urus отнема 3,6 секунди, а до 200 км/ч – за 12,8 секунди. Максималната скорост е 305 км/ч, което превръща автомобила в най-бързия сериен всъдеход на планетата.
За сравнение, Bentley Bentayga със същия мотор, но с 600 к.с., ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди и развива максимална скрост от 301 км:ч. При Porsche Cayenne Turbo (550 к.с.) ускорението е за 3,1 секунди, а скоростта е 286 км/ч.
Всъдеходът разполага с най-големите в света карбоново-керамични спирачни 4440-милиметрови дискове на предната ос и 370-милиметрови на задната. При хиперколата Buggati Chiron отпред има 420-милиметрови дискове.
В оборудването на модела влиза аудиосистема Bang&Olufsen с мощност 1 700 вата, система за кръгово наблюдение, система за предупреждение при опасност от челен сблъсък, електрическо затваряне на багажника, както и безкабелно зарядно за смартфон.
Производството на Urus стартира през януари, като първите коли ще бъдат доставени до края на тримесечието. Цените на модела започват от 218 хил. евро.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас