Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Любопитни факти за Porsche 928

Компанията обяви, че има намерението да възроди модела с изцяло ново Porsche 929

Любопитни факти за Porsche 928

Снимка: Hannelore Foerster/Bloomberg

928 е един от най-популярните модели на Porsche, като се произвежда от 1978 до 1995 и е първият сериен автомобил на марката с двигател V8. А и е единственият модел на Porsche с разположен отпред V8 мотор.

928 е създаден с намерението да е наследник на 911, което означава, че автомобилът е проектиран да е комфортен и богато оборудван като луксозен седан, като обаче демонстрира и поведение на спортен автомобил. Сега компанията обяви намерението си да го възроди под формата на изцяло ново Porsche 929, затова си струва да си припомним повече за предшественика.

Още по темата

Разработката на първите прототипи започва през 1971 година, a шефовете на марката избират измежду няколко дизайна, преди да се спрат на този, който влиза в серийно производство. През по-голямата част от жизнения цикъл на 928 дизайнът на автомобила не се променя. Но въпреки това успешният модел крие някои интересни тайни.

1. 928 е в различни версии за важните пазари

Американската версия на 928 е с 3-степенен автоматик, дело на Mercedes, при лансирането си в Северна Америка. Това прави колата по-мудна и по-лакома за гориво, но пък държащите на автоматични скорости американски клиенти буквално се влюбват в нея. Канадската версия на 928 е много близка до американската, но вносът там е бил силно ограничен.

2. Тук се появяват задните завиващи колела

За по-добро разпределение на теглото трансмисията на 928 е отзад, което позволява по-добро сцепление в завоите. Системата за завиващите задни колела е пасивна, но определено помага за пътното поведение на колата.

3. Използват се нови материали

При 928 се използват масово алуминий и полиуретан, като става въпрос за времето, когато тези материали тепърва навлизат в автомобилната индустрия. Porsche залага много и на галванизирана стомана, за да предотврати корозия.

Останалите любопитни факти четете в Automedia.bg.

 





 
По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Rivian очаква загуба за третото тримесечие от 1,28 млрд. долара