IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

MAN минава на по-строга диета и реже до 9500 работни места


Бройката е значително по-висока от досега известното, ще бъдат закрити и три завода

13:34 | 11.09.20 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Съкращаването на работни места в MAN - дъщерното дружество на Volkswagen AG за камиони, ще бъде по-голямо от очакваното: производителят на камиони и автобуси възнамерява да съкрати до 9500 работни места в Германия и Австрия, като по този начин планира да спести милиарди евро.

До 2023 г. трябва да бъде постигнато подобрение на печалбата от 1,8 милиарда евро, а в средносрочен план маржът на печалбата трябва да се увеличи отново до 8 процента, обяви базираното в Мюнхен дъщерно дружество на търговския автомобилен холдинг Traton, част от Volkswagen, в петък.

Работни места трябва да бъдат съкратени във всички области, а мениджърите ще преместят производството и развойната дейност на други места. Производствените мощности в Щайр, Австрия и заводите в Плауен (Саксония) и Витлих (Райнланд-Пфалц) могат да бъдат напълно затворени.

Мащабните съкращения на работни места се обсъждат в MAN отдавна, тъй като разходите на групата бяха твърде високи дори преди причинената от коронавируса криза. Германският икономически всекидневник Handelsblatt вече писа за планове, според които трябва да бъдат съкратени до 6000 работни места. Планът за икономии, който стана публичен сега, далеч надхвърля този обем.




MAN от години не успява да изпълнява плановете си. В допълнение към слабите продажби компанията майка Volkswagen се оплака преди всичко от слабата възвръщаемост. Дори в добри времена в MAN имаше малко повече от 3 три процента марж. Сестринската компания Scania, с която MAN е свързана чрез холдинга Traton, отчита три до четири пъти по-висок марж.

Дори членове на надзорния съвет се оплакват от надутата администрация и двойните структури в развойния бизнес и производството. Още преди кризата компанията бе заплашена от влизане в зоната на загубите.
 
Пандемията влошава ситуацията още повече: продажбите на камиони в световен мащаб вероятно ще се сринат с 14% тази година, става ясно от данни на браншови анализ на международната консултантска компания Bain & Company. В Европа Bain очаква спад от 30 процента.

„След кризисния мениджмънт производителите на камиони се нуждаят от изчерпателен план за действие с оглед на по-ниските продажби, които се очакват през следващите няколко години“, подчерта партньорът на Bain Карл Щремпел. В същото време е важно да се засили конкурентоспособността - чрез инвестиране в цифровизация на фирмените процеси и цифрови услуги за всичко, свързано с камионите, поясняват от консултантската компания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още