Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Mercedes купува една трета от производител на батерийни клетки

Компанията Automotive Cells, основана през 2020 г., се стреми да осигури производствен капацитет от поне 120 гигаватчаса до края на десетилетието

Mercedes купува една трета от производител на батерийни клетки

Снимка: Bloomberg L.P.

Германската марка луксозни автомобили Mercedes-Benz, собственост на Daimler AG, ще придобие 33-процентен дял от производителя на батерийни клетки за електромобили Automotive Cells Company (ACC), съобщава Automotive News Europe.

С това Mercedes се изравнява по размер на дяла с основателите на ACC Stellantis и TotalEnergies.

Целта на партньорството е да се разработят клетки и модули за батерии и „да се гарантира, че Европа ще остане в основата на автомобилната индустрия - дори и в ерата на електричеството“, казва изпълнителният директор на Daimler Ола Калениус в изявление.

ACC ще доставя на Mercedes-Benz технология за батерии от средата на това десетилетие, посочват от Daimler.

Германската автомобилна група ще инвестира до един милиард евро в предприятието. 

Още по темата

ACC, която първоначално планираше да изгради две фабрики с общ производствен капацитет от 48 гигаватчаса, сега се стреми да увеличи същия този капацитет до поне 120 гигаватчаса до 2030 г. Тази цел ще изисква 7 млрд. евро под формата на инвестиции и субсидии.

Daimler ще държи две от шестте места в надзорния съвет на производителя на клетки. Компаниите ще работят съвместно върху развитието на технологиите за батерии, включително върху разработването на силициеви аноди и твърдотелни батерии.

"Нашият фокус е върху Европа", изтъква Калениус. "Това е мястото, където ACC иска да расте, да се разширява и да развива технологии с нас", добавя той.

Осем гигафабрики

Производителят на луксозни автомобили, чийто предишен главен изпълнителен директор Дитер Цетше смяташе, че производството на батерийни клетки е твърде скъпо, извършва обрат в стратегията си под ръководството на Калениус, който насочва Mercedes и Daimler към засилен контрол върху веригите на доставка.

През юли Daimler обяви целта си да електрифицира портфолиото си до 2030 г., ако пазарните условия позволяват това. Компанията планира изграждането на осем гигафабрики, включително една в САЩ и четири в Европа, със съществуващи партньорства и един нов, неназован партньор, с общ капацитет от най-малко 200 гигаватчаса.

Въпреки че европейските автомобилни производители разработват батерии за електрически автомобили, производството на клетки - основни градивни елементи за батериите - е доминирано от азиатските компании.

„Заедно с ACC ще разработваме и ефективно произвеждаме клетки и модули в Европа - съобразени със специфичните изисквания на Mercedes-Benz“, споделя Калениус. "Това ново партньорство ни позволява да осигурим доставки, да се възползваме от икономиите от мащаба", изтъква още той.

ACC е основана през септември 2020 г. като съвместно предприятие между TotalEnergies и Stellantis, която контролира марките Peugeot, Citroen и Opel, както и Fiat и Chrysler.

Предприятието вече е установило бизнес връзки с Германия: инвестиция от 2 млрд. евро в завод за батерийни клетки в Кайзерслаутерн, който трябва да започне производство през 2025 г.

Първата фабрика на ACC, в Дуврен, Северна Франция, трябва да бъде въведена в експлоатация през 2023 г.

„Приветстваме Mercedes-Benz като стратегически партньор, който споделя нашата амбиция да засилим лидерството на ACC“, заяви от своя страна изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес. „Стратегията за електрификация на Stellantis продължава напред с пълна скорост и днешната новина е следващата стъпка в плана ни да бъдем водещ производител в автомобилната индустрия, като всички наши 14 марки се ангажират да предлагат най-добрите автомобили в своя клас. Този консорциум използва нашия споделен технически опит и производствени синергии и продължава да гарантира, че Stellantis следва глобалния ход по най-ефективния, достъпен и устойчив начин”, изтъква Таварес.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
BMW и Сие искат да променят мнението на щатския Сенат за стимулите за е-коли