IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Mercedes: Украинската криза няма да засегне разходите ни за електрификация

Японски доставчик ще строи фабрика за батерии в САЩ, които Mercedes ще използва при своите електромобили, предназначени за американския пазар

12:38 | 16.03.22 г. 1
<p>
	<em>Снимки: Mercedes- Benz</em></p>

Снимки: Mercedes- Benz

Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz AG няма да намаля разходите за разработване на нови електрически превозни средства, въпреки че се сблъсква с увеличаване на капиталовия отлив заради проблемите в глобалните вериги на доставка, изострени от руската инвазия в Украйна, заяви главният изпълнителен директор на концерна Ола Калениус, цитиран от Ройтерс. 

Калениус говори по време на откриването на първата фабрика за батерии на компанията в САЩ. Той потвърди, че финансовите перспективи на Mercedes за 2022 г. остават непроменени въпреки конфликта в Източна Европа.

„Ние винаги защитаваме инвестициите в бъдещи технологии и бъдещи продукти“, заяви Калениус пред Ройтерс. „Това е семето, което ще пожънем. Дори през 2020 година, когато се появи COVID-19, не редуцирахме научноизследователската и развойна дейност за важните проекти“, подчертава той.

По думите му Mercedes работи с доставчици в Украйна, чиято дейност в момента е прекъсната, но е „твърде рано да се каже какви ще бъдат по-широките последици“.

Покачването на цените на бензина след нахлуването на Русия в Украйна засили препятствията за традиционните автомобилни производители, които все още разчитат на превозните средства, задвижвани чрез изкопаеми горива, за своята печалба. Покачващите се цени на суровините, използвани в производството на батерии, като никел, също раздуват разходите в индустрията.

Калениус се стреми да ускори електрификацията в рамките на Mercedes, залагайки на екологични технологии и софтуерни разработки.

m3 m3

Въпросните традиционни концерни все още изостават при глобалните продажби на електромобили от американския конкурент Tesla, който остава лидер и при разработката на софтуерни приложения и функции за автономно управление.

Калениус заяви, че не вижда причина Mercedes да отделя допълнително бизнеса си с електромобили, след като през декември Daimler Truck стана самостоятелна компания. Някои инвеститори притиснаха традиционните автомобилни производители да обособят бизнес за екологични превозни средства, отделен от операциите с двигатели с вътрешно горене.

„Има само един Mercedes-Benz и той ще се превърне в компания за електрическа мобилност по-рано, отколкото много хора очакват,“, изтъква Калениус.

Във вторник Mercedes заяви, че японският производител на батерии Envision AESC ще започне да доставя модули за батерии за произведените в САЩ електромобили Mercedes от новия си завод в страната до средата на десетилетието.

m2 m2

Mercedes не разкрива местоположението или производствения капацитет на новата фабрика на Envision в САЩ. Очаква се съоръжението да бъде от основно значение за производството на електромобили на Mercedes на този ключов пазар.

„Envision AESC ще бъде основен доставчик, осигуряващ капацитет за следващите поколения на нашите продукти Mercedes-EQ, произведени в САЩ, през следващите години“, заяви главният технологичен директор на Mercedes Маркус Шефер. "Това ново сътрудничество... ни позволява да осигурим доставки, да се възползваме от икономиите от мащаба и да предоставим на нашите клиенти превъзходна технология за батерии", добавя той.

Envision доставя батерии за произведения в САЩ хечбек Leaf на Nissan от завода си в Смирна, Тенеси. Тази фабрика първоначално е била собственост на японския автопроизводител, но това се променя, когато първоначалните планове на Nissan за глобална доминация при електромобилите не се осъществяват.

AutoForecast изчислява, че заводът за батерии в Смирна може да доставя от 30 хил. до 50 хил. батерии годишно.

m1 m1

Наред с въвеждането в експлоатация на новия завод за батерии в Алабама, Mercedes също така разкри, че разработва голям електрически SUV, който ще бъде изграждан в съоръжение в същия американски щат още тази година.

Кросоувърът EQS и по-малкият електрически SUV EQE, които също ще бъдат произведени в Алабама, се присъединяват към нарастващата гама от електрически превозни средства от SUV сегмента, с които Mercedes иска да предизвика Tesla в САЩ, Китай и Европа.

Заводът за батерии, в който ще работят 600 души, и монтажното съоръжение са част от стратегията на Mercedes в размер на 40 млрд. евро за цялостна електрификация до 2030 г., ако пазарите позволяват това.

Германската компания цели да разполага с осем фабрики за батерии чрез партньорства по света, с годишен производствен капацитет от общо 200 гигаватчаса (ГВтч) до края на това десетилетие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Alex Silver
преди 2 години
Много ми е интересно като как ще се води една война с електромобили. Като ти гръмнат елекроцентралките и трябва с часове да се зареждаш от дизелов агрегат, през това време противникът страхопочитателно ще чака, за да не притесни кокошките и да не увеличи наднормено фината запрашеност. Това ли е "новата нормалност"?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още