Италианското правителство вероятно ще даде зелена светлина на Fiat Chrysler (FCA) за заем от 6,3 милиарда евро за справяне с породената от коронавируса криза. Споразумението за условията по държавните гаранции за най-големия досега кредит за помощ за европейски автомобилен производител отива към приключване, поясняват пред Ройтерс двама души, запознати с процеса.
Италиано-американският производител поиска от правителството в Рим тригодишен заем като част от програмата за държавна помощ. Парите трябва да се използват само за италианската част от концерна и за плащания към местни доставчици, както и за инвестиционен план за Италия. Заемът трябва да бъде гарантиран от банката Intesa Sanpaolo, която вече го е одобрила с резерви.
Според вестник Il Sole 24 Ore окончателните условия на заема предвиждат леко увеличение на планираните инвестиции на Fiat Chrysler в Италия от 5 на 5,2 млрд. евро. В допълнение, FCA трябва да позволи на холандската холдингова компания EZV да разпредели специален дивидент от 5,5 милиарда евро, веднага щом приключи планираното сливане на производителя на автомобили с неговия френски конкурент PSA.
Специалният дивидент беше в центъра на дискусиите за гарантирания от държавата заем, тъй като кризисните заеми в Италия са свързани, наред с други неща, с временно спиране на изплащането на дивиденти.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица