IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли Tesla да излезе скоро на печалба?

Компанията стабилизира производството и дава добър сигнал на пазара

13:02 | 02.08.18 г. 35
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Tesla даде заявка за излизане на печалба след последните няколко седмици, в които дейността по производството се е стабилизирала, което носи надежди на производителя на електромобили, воден от Илон Мъск, предава Ройтерс.

Главният изпълнителен директор е под огромен натиск да докаже, че може да постигне нормално производство на седана, най-евтиният модел на Tesla и ключ към плана й да стане производител на масови автомобили. Всичко това се случва след редица производствени предизвикателства и притеснения, че фирмата остава без средства прекалено бързо.

Въпреки че Tesla отчете рекордна загуба, която се удвои до 718 млн. долара през второто тримесечие, книжата на компанията повишиха стойността си с 11 на сто по време на следборсовата търговия, тъй като инвеститорите се фокусираха върху по-стабилните обеми на производство и забавянето на темпа на харчене.

Компанията е свила плана си за капиталови разходи и няма да достигне темпа на производство на 10 хил. броя Model 3 седмично до следващата година.

Мъск, който при обявяването на предишния отчет на компанията отказа да отговаря на „скучните“ въпроси на анализаторите, този път се извини при срещата си с тях за поведението си в миналото.

Tesla заяви, че през юли е достигнала по-ранната цел да изгради около 5000 Model 3s седмично „многократно“ и повтори целта да произвежда по 6000 автомобила седмично до края на август. Анализаторите поставиха под въпрос дали темпът от 5000 ще се запази устойчив.

Фирмата очаква да произведе до 55 хил. Model 3 през третото тримесечие, което значи седмичен темп от около 4230 коли, при около 15% брутен марж, който ще се повиши до 20% през четвъртото тримесечие.

Tesla създаде своя 200-хиляден електромобил през юли – праг, който означава, че федералната субсидия от 7500 долара ще остане в сила до края на годината.

Анализаторите попитаха Мъск дали Tesla ще трябва да набере още капитал, но изпълнителният директор заяви, че очаква тя да излезе на печалба, така че няма планове за набиране на средства.

Tesla планира да плати дълга си от 1,8 млрд. долара, дължим преди ноември 2019 г., чрез вътрешно генерирани средства.

Фирмата завърши второто тримесечие с 2,78 млрд. долара в брой, след 610 млн. долара капиталови разходи.

Свободният паричен поток, основен показател за финансовото здраве на компанията, се е понижил до отрицателни 740 млн. долара през второто тримесечие от отрицателни 1 млрд. долара за първото тримесечие, като не се броят разходите на соларния бизнес.

Tesla започна да съкращенията на 9% от работната си сила, докато затяга разходите. Фирмата обяви, че капиталовите ѝ разходи ще достигнат малко под 2,5 млрд. долара през 2018 г., под миналогодишните 3,4 млрд. долара.

Същевременно компанията разкри плановете си за експанзия, като заяви, че вероятно ще обяви локацията на нова европейска фабрика тази година и планира друга в Шанхай, където ще произвежда както превозни средства, така и батерии.

Вижте още в материала на Bloomberg TV Bulgaria!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:50 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

27
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 5 години
така е кой за квото е учил, аз замествам индийците ... ти англичаните на нивата ! :) некой ден ще те настигна
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 0 rate down comment 5
julian12
преди 5 години
Ти по-добре си мълчи, че си почти същия като лусиена. Замествай си там индийския съпорт и гледай да не пишеш много. Така изглеждаш по-умен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 1 rate down comment 1
KPetkov
преди 5 години
Те защото са технологична компания, затова им куца производството на автомобили. Даже от сърфовете и горелките печалбата им е по-голяма :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 1 rate down comment 1
data
преди 5 години
Теслата е технологична компания , хората инвестирали в нея се надяват това да е зората на технологична вълна на Кондратиев и смятат че ще повтори родеото на ябълката , мс и тругите от силициевата . Дали това ще стане - предстой да разберем . Но тесла много си прилича като профил с МС - и те нищо не са изобретили (поне в началото ) , крадат дос , успяват да се качат на вълната подпомогнати от правителството и после са в космоса . Дали теслата ще повтори нещо подобно , не знам - все пак колите не са софтуер , а и има много здрава съпротива от петролното и автомобилното лоби .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 0 rate down comment 0
KPetkov
преди 5 години
За Apple, почват с дивидентите на 10-11-тата година от своето създаване. После прекъсват за около 18 години, като 2000 и 2005-тата раздават вместо кеш акции и от 2012-тата, мисля е само в кеш.Тесла е на 15 години в момента.Направи ми впечатление обаче, че хората около Мъск са му набивали клинците и от тук нататък ще има доста по-разумна политика, нямаше кой знае колко грандомански обещания на последната среща с анализаторите, като обаче отговарят уклончиво на въпросите как ще искарат компанията на печалба в Q3 и Q4. От 1 млн коли 2020 година Мъск каза, че ще се пробват за 750 хил. След това от екипа му го коригираха на долна/горна граница 600-800 хил, което е добро начало за фирма с 15 годишна история. За нови модели си държеше езика зад зъбите, включително камиона, и нищо не спомена, освен когато го питаха дали щял да използва нещо от модел 3 при производството на новите модели. Вървят в правилната посока, по-малко приказки и повече бачкане, но в момента са си гола вода и повече приличат на Понци схема, горят кеш здрава кеш и се надяват някой да им даде пари, включително заеми от китайците :)http://investor.apple.com/dividends.cfmApr 22, 1987 May 15, 1987 Jun 15, 1987 $.06 Regular Cash
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 2 rate down comment 0
khao
преди 5 години
Добави и амазон в списъка, но импа да чете... абсурд
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 5 rate down comment 1
data
преди 5 години
Импе , това че ти си дивидентен инвеститор не значи, че всички са или трябва да бъдат подобни . Я като обичаш да четеш да съ информираш на коя година от създаването си Apple започва да изплаща дивиденти както дали им пречи че в момента са най скъпата компания в света .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 4 rate down comment 7
julian12
преди 5 години
Ценката на акциите не винаги са показател за състоянието на една фирма. Научи се да пишеш, да четеш с разбиране и тогава опитай пак.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 5 rate down comment 7
lyusien
преди 5 години
Тези неграмотници Император и Цветков защо не погледнат днес колко са акциите на Тесла Да погледнат да млъкнат и да се махат от форума
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 3 rate down comment 4
vzhekoff
преди 5 години
Тъкмо за това му говорех и аз. Интересно, този дето ще влезе на 300 (за да излезе предишния "инвеститор"), на колко ще трябва да излезе за да направи и той нещо ? Или разчитаме нЕкога да направи фамозните $3 дивидент на акция, което за последните балъци е равносилно на страхотните 1% печалба :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още