Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Мрачните времена за американския автомобилен пазар продължават

Автомобилната индустрия в САЩ продължава да се сблъсква с препятствия по отношение на продажбите заради пандемията и слабото търсене

Мрачните времена за американския автомобилен пазар продължават

Снимка: Angus Mordant/Bloomberg

Големите производители на автомобили в САЩ предупредиха за рязък спад в продажбите на превозни средства на американския пазар през второто тримесечие, тъй като отстъпките и сделките за финансиране се оказват достатъчни, за да компенсират масовите затваряния на фабрики и шоуруми заради пандемията, съобщава The Wall Street Journal.

General Motors Co. отчете спад на продажбите от 34% през второто тримесечие на годишна база, като търсенето се повишава през май и юни. Продажбите на Toyota Motor Corp. се свиват с около една трета, докато тези на Fiat Chrysler се понижават с 39%.

Като цяло се очаква продажбите на превозни средства в САЩ през второто тримесечие да паднат с около една трета, смятат анализаторите, след като автомобилните заводи и някои автосалони затвориха за продължителни периоди през пролетта. Повечето големи автомобилни компании отчитат резултатите от продажбите за второто тримесечие в сряда. 

Още по темата

Все пак спадът не е толкова стръмен, колкото се очакваше, а продажбите отчитат подобрение от края на март. Големите отстъпки при продажба и федералните стимули подпомогнаха ограничено търсенето на автомобили на фона на рязкото покачване на нивото на безработицата и дистанционната работа, възприета от много компании в САЩ, посочват дилърите.

Сега възстановяването на продажбите в бранша е изправено пред тежък летен тест, тъй като производителите на автомобили премахват отстъпките, а ефектът от федералните стимули избледнява.

Автомобилните концерни се втурнаха по-рано през пролетта да предлагат отстъпки, подобни на тези от ерата на рецесията, и сделките за финансиране, които засилиха продажбите на пикапите и ускориха нарастването на продажбите на дребно, тъй като дилърите се фокусираха върху продажбата на автомобили онлайн. През последните седмици продажбите на дребно достигат нива, които са по-ниски само с 4 до 6% от прогнозите преди пандемията, сочат данни на J.D. Power.

"Пазарът и потребителите на дребно продължават да се над очакванията", заяви Боб Картър, ръководител „Продажби“ в Toyota за Северна Америка.

След достигането на рекордни стойности в началото на май, спонсорираните от компаниите отстъпки паднаха близо с 13%, според J.D. Power. Промоционалните заеми, с хоризонт от седем години, представляват 9,4% от покупките през миналия месец в сравнение с 12,4% през май.

„Пазарът става все по-малко привлекателен“, изтъква Джесика Колдуел, анализатор към Edmunds.com, която коментира продажбите на автомобили. „Текущите продажби рисуват оптимистична картина предвид обстоятелствата, но имайки се предвид ситуацията с COVID-19 и напрегнатия политически климат, индустрията трябва да се подготви за предстоящите несигурности“, подчертава Колдуел.

Ward's Intelligence изчислява, че запасите на американските дилъри през юни са били с 32% по-малко в сравнение с година по-рано.

Автомобилната индустрия в САЩ стартира 2020 г. с очаквания, че продажбите на превозни средства ще останат стабилни. След две поредни тримесечия на спад на продажбите анализаторите прогнозират, че този показател може да падне под 14 млн. броя за годината.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
И Porsche SE падна жертва на коронакризата