Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Мъск: Кризата с чиповете може да бъде решена още през 2022 г.

Изгражданият в момента нов производствен капацитет ще помогне на автомобилната индустрия да се справи с недостига в краткосрочен план, твърди лидерът на Tesla

Мъск: Кризата с чиповете може да бъде решена още през 2022 г.

Снимка: Al Drago/Bloomberg

Глобалният недостиг на полупроводници може да бъде преодолян през следващата година благодарение на новите фабрики за производство на чипове, които са планирани за изграждане или се намират в процес на строеж, заяви главеният изпълнителен директор на американския автомобилен концерн Tesla Inc. Илон Мъск. 

На въпрос колко дълго ще продължи кризата с доставките, Мъск отговори, че проблемът ще бъде решене в „краткосрочен план“, съобщава Ройтерс.

Още по темата

„Изграждат се много заводи за производство на чипове“, изтъква предприемачът по време на съвместна видео сесия със Stellantis и председателя на Ferrari Джон Елкан.

По думите н Мъск през 2022 г. ще има достатъчно производствен капацитет в глобален план, за да бъде преодолян дефицитът на полупроводници.

Елкан и Мъск се съгласиха, че е необходима подкрепа от страна на ядрената енергия, която да покрие ръста в глобалното потребление на електроенергия на фона на разрастващия се автопарк от електромобили.

„Изненадан съм от скорошното решение на някои страни да се откажат от ядрената енергия, която е безопасна“, споделя Мъск.

Той благодари на Елкан за подкрепата, която Tesla получава между 2017 и 2019 г. от Comau, звено на Fiat Chrysler Automobiles, сега част от Stellantis, за роботика. Според Мъск Comau е помогнал на Tesla в „един от най-трудните периоди“ за компанията, свързан с пазарната реализация на Model 3.

„Джон ми помогна много в този период“, признава ръководителят на Tesla, добавяйки, че компанията е била близо до фалит „половин дузина пъти“.

Изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес заяви от своя страна, че групата, създадена след сливането на Fiat Chrysler и френската PSA, се очаква да постигне европейските си цели за емисиите на въглероден диоксид през тази година без помощта на кредити, закупени от Tesla.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

0
 
0
 
7
khao до: evlogi
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
що бре... заводите които запълваха този деманд до миналата година, къде са ?Цунами ли ги бутна... земетресение ли имаше? ... че са нужни чак милиарди инвестиции и двугодишни планове? :) Що си мисля че не си виждал чип на живо...
3
 
2
 
6
evlogi до: Shadow1
преди 3 седмици
Ще ти ги каже, но друг път.По-нататък.Сега пече чушки за лютеницата.
2
 
2
 
5
evlogi до: julian12
преди 3 седмици
Къде си го видял,че не се справя?Или ти очакваш да се справи за седмица?В ситуацията с процесорите пазарът действа точно като по книга:, появява се дефицит,предизвикан от неочаквана ситуация ,цените скачат и това веднага дава сигнал за допълнителни инвестиции, плановете за които вече са за стотици милиарди $ за следващите няколко години.Перфектна демонстрация за предимствата на пазарната система.
0
 
3
 
4
Shadow1 до: julian12
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Кажи няколко от членовете на този комитет.
5
 
2
 
3
julian12 до: evlogi
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Както видяхме пазара не се справи. Не се справи защото няма свободен пазар, а планов комитет на глобално ниво.

Още от Новини
Печалбата на Volvo Group надмина прогнозите въпреки недостига на компоненти