Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Мъск: Новите заводи на Tesla в Бранденбург и Тексас губят милиарди

Във видеоинтервю милиардерът описа фабриките като „гигантски пещи за изгаряне на пари"

Мъск: Новите заводи на Tesla в Бранденбург и Тексас губят милиарди

Снимка: Bloomberg LP

Двата най-нови завода за автомобили на Tesla Inc. са на загуба от милиарди долари, тъй като прекъсванията във веригата за доставки и предизвикателствата при производството на батерийни клетки ограничават способността на компанията да увеличава производството, заяви Илон Мъск в неотдавнашно интервю.

Заводите на компанията в Германия и Тексас, които бяха открити по-рано тази година, са „гигантски пещи за пари", заяви главният изпълнителен директор на Tesla в интервю за клуба на собствениците на Tesla от 30 май, което беше публикувано в сряда.

„Преобладаващата ни грижа е как да поддържаме заводите работещи, за да можем да плащаме на хората и да не фалираме“, казва Мъск в интервюто. Той добавя, че очаква Tesla да разреши тези проблеми бързо.

През седмиците след записването на интервюто Tesla започна съкращения, за които Мъск посочи, че могат да засегнат 10% от наетия персонал на компанията.

Още по темата

Мъск не коментира темата пред The Wall Street Journal. Акциите на Tesla затвориха със спад от по-малко от 1% сесията в сряда, но за 2022 г. се сриват с около една трета.

Известно е, че производството на автомобили е бизнес, който изисква много пари, а изграждането на нови заводи може да бъде особено скъпо. Tesla, например, е похарчила около 11 млрд. долара през първото тримесечие за неща, необходими за производството и продажбата на автомобили, включително материали, труд, производство и доставка.

В продължение на години инвеститорите се притесняваха, че средствата на Tesla няма да бъдат достатъчни. Тези опасения обаче намаляха, тъй като компанията изплати дълга си, набра пари и отчете поредица от тримесечни печалби, които ѝ помогнаха да се превърне в най-високо оценявания производител на автомобили в света. През първото тримесечие Tesla разполагаше с около 17,5 млрд. долара в брой.

През последните месеци Tesla се сблъска с няколко трудности, включително по-високи разходи за доставчици и логистика на фона на рязко ускоряващата се инфлация. Правителствените ограничения заради Covid-19 в Китай също ограничиха производството в завода на компанията в Шанхай, който е най-големият по обем.

Тази пролет Tesla стартира доставките на компактни спортни автомобили Model Y, произведени в най-новите ѝ заводи, но увеличаването на производството в тези предприятия се оказа трудно, признава Мъск. Той посочи доставките на батерии като основна пречка.

„В момента Берлин и Остин губят милиарди долари, защото има тонове разходи и почти никаква продукция", казва Мъск.

"Спиранията заради Covid в Китай бяха меко казано много, много трудни". След интервюто Tesla е увеличила повече от три пъти производството в завода си в Китай.

Анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас цитира  в сряда отчасти прекъсванията на производството в Китай за решението си да понижи целевата си цена за автомобилния производител от 1300 на 1200 долара за акция. Той запазва рейтинга си за Tesla "overweight".

Tesla отдавна разчита на батерийни клетки с размер на човешки пръст, произведени от компании като Panasonic Corp., но работи по разработването на собствени, по-големи клетки. Това усилие има за цел да намали цената на ключов компонент и да намали риска от недостиг на батерии.

Заводът в Тексас, който Tesla проектира така, че да може да произвежда автомобили, използващи батерии с различни размери, се оказа в средата на прехода на компанията. Увеличаването на вътрешното производство на по-големите батерийни клетки и свързаните с тях пакети се оказа предизвикателство, признава Мъск. В същото време инструментариумът, необходим за производството на автомобили с по-малки батерии, изпитва трудности в Китай, казва той.

Анализаторите очакват Tesla да достави около 273 000 автомобила през второто тримесечие по данни на FactSet, което би било спад спрямо около 310 000 през първите три месеца на годината. Това ще отбележи първия спад на доставките на компанията за тримесечие от повече от две години.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (9)

2
 
1
 
9
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Айде стартъпа на напушеняка глътна вода :)
1
 
1
 
8
supertrader до: Ivane
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Бяха тръгнали да я догонват, сега си гонят опашките всички.
0
 
3
 
7
преди 1 седмица
Нормално е.На един нов автомобилен завод му трябва време, за да достигне капацитета си, а през това време постоянните разходи си вървят.Когат овъпросните предприятия достигнат проектният си капацитет, ще станат печатници за пари,като се има предвид какви маржове постигат в момента действащите стари заводи на Тесла в Калифорния и Шанхай , както е отбелязал и колегата по-долу.
2
 
4
 
6
Ivane до: АнтиФъшкист
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
И ти си далеч от истината. Ако Тесла няма печалба, защо всички автомобилни компании са тръгнали да я гонят?За последното тримесечие Tesla имаше над 30% брутна печалба - печалба каквато по-голямата част от автомобилните производители не са и сънували!
4
 
3
 
5
Ivane до: nkavrakov1982
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Правиш грешни аналогии. Всъщност заради високите цени на енергията зеленият преход не се отлага, а се ускорява по напълно пазарни принципи без нужда от субсидии или други политически подбутвания.Само за България има заявки за изграждане на нови 21 гигавата нови възобновяеми мощности. Това е мощност 10 пъти по-голяма от мощността на АЕЦ Козлодуй.А след всичкото това мрънкане, Тесла излезе на 5 милиарда брутна печалба за последното тримесечие. Материалите се вдигат, но и Тесла вдига цените, а заявките продължават да растат и са натрупани за година напред. Другата грешна аналогия е, че другите щели да откъснат от пазара на Тесла. Точно обратното е. Тесла, а и електромобилите произведени от другите производители, всъщност късат от така или иначе намаляващия пазар на ДВГ от който спечелят останалите автопроизводители.

Още от Новини
Rivian отчита ръст на производството за второто тримесечие въпреки недостига на части