Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Надзорният съвет на VW изисква по-амбициозна софтуерна стратегия

Очаква се актуализацията на плана да бъде представена на последното заседание на съвета преди лятната пауза

Надзорният съвет на VW изисква по-амбициозна софтуерна стратегия

Снимка: Bloomberg L.P.

Надзорният съвет на Volkswagen AG заяви, че иска преработен план за софтуерното подразделение на германския автомобилен производител – гръбнакът на стратегията на групата, която се стреми да електрифицира своето продуктово портфолио до края на десетилетието, съобщава Automotive News Europe.

Съветът очаква актуализацията на последното му заседание преди лятната пауза, споделя източник, запознат с темата, добавяйки, че все още няма определена дата.

„Това, което [управителният съвет] представи, не е достатъчно“, споделя друг източник. 

Още по темата

Cariad, софтуерното звено на VW, е определено като централен елемент в стратегията на компанията относно развитието на автономните технологии и представлява „най-амбициозният проект на цялата индустрия“, изтъкват от концерна.

Подразделението планира да се конкурира успешно със съществуващите производители на софтуер, включително с Apple и Tesla, но се натъкна на редица трудности, което може да се превърне в проблем за главния изпълнителен директор на VW Херберт Дийс, който отговаря за звеното в управителния съвет на групата.

Две години след основаването си Cariad все още не разполага с разработчици, а сплотеността сред около 5000 служители се оказва трудна задача. За новото дъщерно дружество са привлечени софтуерни експерти от Volkswagen, Audi и Porsche. Освен това Cariad е включила чрез различни придобивания още стотици служители в новата софтуерна компания.

Първоначално обявеният за 2024 г. проект Artemis, в рамките на който автомобилите на Audi трябваше да бъдат оборудвани с първите софтуерни иновации на Cariad, по всяка вероятност ще бъде стартиран едва около 2025 г.

Cariad обаче иска да покаже, че е постигнат напредък. Дъщерното дружество е особено гордо с последната актуализация на софтуера в гамата ID. То позволява на автомобилите от това семейство да извършват автоматична смяна на лентата на движение по магистралата благодарение на функцията Travel Assist. За целта е необходима само актуализация чрез интернет връзка (OTA).

Новият софтуер се инсталира автоматично в автомобилите, които вече слизат от производствените линии. Това обаче ще бъде по-трудно при по-старите съществуващи автомобили, които VW е продал от края на лятото на 2020 г. и които са оборудвани с по-стар софтуер. Според вътрешна оценка на VW става дума за около 200 хил. бройки ID.3 и ID.4.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Schaeffler увеличи дела си във Vitesco до близо 50%