Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Недостиг на батерии - следващият тест за електромобилите след кризата с чиповете

Китайски разработчик на батерии очаква трудни години заради нарастващото търсене на жизненоважни суровини и покачващите се цени

Недостиг на батерии - следващият тест за електромобилите след кризата с чиповете

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Нарастващото търсене за производството на електрически превозни средства и предизвикателствата при осигуряването на нужните суровини ще доведат до криза при доставките на батерии за производителите, чиито операции продължават да бъдат помрачени от дефицита на чипове, предупреждава китайският разработчик SVolt Energy Technology Co., цитиран от Bloomberg. 

Още по темата

„Когато недостигът на чипове приключи, основният дефицит при доставките, с който ще се сблъска индустрията, ще бъде свързан с батериите“, заяви Ян Хънсин, председател на SVolt Energy, която работи съвместно с един от най-големите автомобилни производители в света Stellantis NV.

„Производственият капацитет на батерийни клетки ще бъде ограничен през следващите няколко години, защото разширяването му отнема време“, добавя той.

В глобален план производителите на автомобили ускоряват налагането на електромобилите, докато цените на батериите се понижават на фона на правителствените стимули и обявените крайни срокове за прекратяване на продажбите на конвенционални превозни средства.

Търсенето на литиево-йонни батерии в транспорта и в съхранението на енергия ще нарасне до 5,9 тераватчаса годишно през 2030 г., което ще натовари допълнително веригите на доставка, предупреждва BloombergNEF в годишния си доклад New Energy Outlook.

Пазарът на литий, мед и някои катодни материали може да се сблъска с ограничения, докато секторът на батериите се опитва да отговори на растящото търсене, посочва Ян. Текущите високи цени на суровините може да не се успокоят до втората половина на следващата година и „ценовият натиск ще трябва да бъде споделен по веригата на доставка“, добавя той.

Всички ключови материали за изграждането на батерии поскъпват през тази година, като цената на литиевия карбонат в Китай нарасна над два пъти.

„Батериите може да са следващият компонент за електромобилите, изправен пред потенциален недостиг“, посочва Денис Ип, анализатор в Daiwa Capital Markets.

Базираната в Чанджоу SVolt, част от автомобилния производител Great Wall Motor Co., се стреми да увеличи експозицията към лития и проучва потенциални проекти, включително миннодобивни операции.

Производителят планира агресивна експанзия в производството и се стреми да постигне капацитет от над 200 гигаватчаса до 2025 г. от по-малко от 1 гигаватчас през 2020 г.

SVolt обяви четири нови проекта за разширяване на производствения капацитет на стойност около 4,6 млрд. долара от началото на годината, включително 2 млрд. евро за изграждане на съоръжение в Германия. Компанията обмисля и добавянето на още една или две производствени бази в Китай, изтъква Ян.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
България е сред държавите в ЕС с най-слаба моторизация на населението