Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Nissan планира да свие разходите си с 2,8 млрд. долара заради спада на продажбите

Компанията ще закрие марката Datsun и ще се съсредоточи върху своите три основни пазара – САЩ, Китай и Япония

Nissan планира да свие разходите си с 2,8 млрд. долара заради спада на продажбите

Снимка: Bloomberg

Японският автомобилен концерн Nissan Motor Co. планира да намали с около 300 млрд. йени (2,8 млрд. долара) своите годишни фиксирани разходи и разходите по преструктуриране, тъй като пандемията от коронавирус допълнително намалява продажбите на компанията, съобщава Bloomberg, позовавайки се на източник, запознат с темата.

Тези мерки на-вероятно са част от тригодишен план, който ще бъде разкрит заедно с финансовите резултати от концерна на 28 май, като ангажира Nissan да предприеме по-драстични мерки за промени в структурата на производителя, споделя източникът, пожелал анонимност. Базираната в Йокохама компания ще закрие марката Datsun, ще затвори една производствена линия в допълнение към наскоро прекратените производствени операции в Индонезия и ще достигне целта за намаляване на разходите през тази година, като свие маркетинговите, изследователските и други разходи, заяви лицето.

Още по темата

Nissan още не може да се възстанови след ареста на бившия си председател Карлос Гон през ноември 2018 г., като застаряващата продуктова гама и парализата на мениджмънта помрачават перспективите на производителя.

Концернът предупреди през април, че очаква загуба за последната фискална година, тъй като пандемията затвори автосалоните на големите пазари и икономическите препятствия намаляха значително търсенето на нови автомобили.

Плановете все още трябва да бъдат разгледани от борда на Nissan и могат да се изменят, посочва източникът. Мащабът на разходите по преструктуриране все още подлежи на определяне.

Въпреки че Nissan прогнозира спад на приходите от продажби с 12% до 10,2 трлн. йени за наскоро приключилата фискална година, новият средносрочен план изисква възстановяване на приходите от 11,5 трлн. йени в рамките на три години, като фиксираните разходи се поддържат на по-ниски нива.

Очакваното закриване на производствената линия ще увеличи нивото на полезно действие на Nissan до 80% в рамките на три години, като според източника, планът за редуциране на разходите предвижда годишният производствен капацитет на концерна до бъде около 5,4 млн. автомобила.

Съгласно предишния средносрочен план Nissan планираше да намали годишния капацитет до около 6,6 милиона от 7,2 милиона автомобила.

„Nissan ще обяви преработен средносрочен план, заедно с финансовите резултати за фискалната 2019 година на 28 май“, каза Азуса Момозе, говорител на Nissan.

Акциите на Nissan поевтиняха с  над 40% през тази година, надминавайки спадовете при книжата на Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co.

Марката Datsun, която беше насочена към развиващите се икономики, включително Индия, ще бъде заличена, тъй като Nissan се съсредоточава върху основните си пазари в САЩ, Япония и Китай. Като част от фокуса върху по-големите, по-богати пазари, луксозната марка Infiniti на Nissan ще бъде съживена, споделя източникът.

Сред трите основни пазара Китай е с най-големи перспективи, тъй като икономиката на страната продължава да се разраства, след като се спря временно през първите дни на пандемията. Обемът на продажбите на Nissan в Китай се повиши с 1,1% до 122 846 автомобила през април, което му помага да възстанови част от пазарния си дял, показаха данни от тази седмица.

За Европа Nissan ще разчита на съюза си с Renault SA с акцент върху продажбата на кросоувъри и електрически автомобили. Mitsubishi Motors Corp., третият член на алианса, ще се фокусира върху пазарите в Азия, където има по-голямо присъствие.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Tesla обяви сплит на акциите, курсът се изстреля нагоре