IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nissan залага на електрическите модели в стратегията си за ключовите пазари

До началото на следващото десетилетие всички нови модели на японския концерн за основните му пазари ще бъдат изцяло електрически

09:46 | 27.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Ian Forsyth/Bloomberg</em></p>

Снимка: Ian Forsyth/Bloomberg

Японският автомобилен производител Nissan Motor Co обяви, че всичките „нови модели“, които предлага на ключовите пазари, ще бъдат електрифицирани до началото на следващото десетилетие, като част от усилията на концерна да постигне въглероден неутралитет до 2050 г., съобщава Ройтерс. 

Компанията, която планира да наложи електрически модели на пазари като Япония, Китай, САЩ и Европа, заяви, че ще продължи с иновациите при батериите, включително с търговското въвеждане на твърдотелните батерии, за електрическите превозни средства и ще продължи да развива своята хибридна технология e-POWER за постигане по-голяма енергийна ефективност.

„Решени сме да помогнем за изграждането на въглеродно неутрално общество и да подкрепим глобалните усилия в борбата срещу изменението на климата“, заяви главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида.

Плановете на Nissan са свързани с глобалния ангажимент на автомобилните производители за премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене от своето продуктово портфолио, замествайки ги с превозни средства с алтернативно задвижване.

Миналата година Япония изложи „стратегия за зелен растеж“, която включва и целта да бъдат премахнати всички бензинови и дизелови автомобили до средата на следващото десетилетие, което ще ѝ помогне в стремежа да постигне климатично неутрална икономика до 2050 г.

Островната страна, третата по големина икономика в света, където възобновяемите енергийни източници съставляват 18% от енергийния ѝ микс, се намира в процес на преразглеждане на своята енергийна политика.

В същото време Nissan продължава да засилва своето присъствие в САЩ. През декември стана ясно, че новият модел на компанията Rogue се представя изключително добре в страната, след като компанията заложи на стратегията за привличане на клиенти с по-високи доходи чрез своя SUV, който дебютира на американския пазар два месеца по-рано.

През ноември Nissan представи своя хибриден модел Note, който се очаква да бъде пуснат в продажба на 23 декември тази година при цена от около 19 хил. долара.

По-рано Японската банка за международно сътрудничество (JBIC) се съгласи да предостави на Nissan до 2 млрд. долара като част от договор за кредит, който да помогне на концерна да финансира продажбите на автомобили в САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още