IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новите стандарти на ЕС за автомобилните емисии може да убият конвенционалните коли

Евро 7 допълнително ще намали максимално допустимите количества емисии на фини частици, въглеводороди и въглероден окис

20:04 | 10.12.20 г. 11
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Anita Pouchard Serra/Bloomberg</em></p>

Снимка: Anita Pouchard Serra/Bloomberg

Автомобилните производители се притесняват, че следващият кръг от затягане на стандартите за изгорели газове на Европейския съюз (ЕС) ще увеличи разходите им до точката, след която ще бъде нерентабилно да се произвеждат автомобили, които нямат включен хибриден или изцяло електрически двигател, съобщава Automotive News Europe.

Стандартите Евро 7 допълнително ще намалят максимално допустимите количества емисии на фини частици, въглеводороди и въглероден окис. Очаква се те да влязат в сила не по-рано от 2025 г.

Европейската комисия (ЕК) ще предложи законодателство през четвъртото тримесечие на следващата година въз основа на анализ на оценката на въздействието, който ще бъде завършен през първата половина на 2021 г. 

Според предложение, свързано с новите разпоредби, нивата на азотните оксиди трябва да спаднат до 30 милиграма на километър. Съгласно стандартите Евро 6d, приложими от януари, превозното средство трябва да отделя не повече от 80 милиграма на километър азотен оксид както при проверка на стенд, така и на пътя.

Експерти от ЕС призовават за рязко затягане на параметрите на теста за емисиите при реално шофиране (RDE), който досега е игнорирал статистически редки ситуации, като екстремни температури например.

Старши инженер във Volkswagen заяви, че ако предложенията за Евро 7 от Консултативната група по стандартите за емисии на превозните средства към ЕС влязат в сила, производителят на автомобили вече няма да може да си позволи да продава компактния автомобил Polo при цена от 15 000 евро.

„Ако разширят условията на теста, за да включат и шофиране при изкачване с ремарке, това ще бъде краят на автомобилите с двигатели с вътрешно горене - дори 48-волтовият мек хибрид не може да отговори на толкова големи изисквания във всяка ситуация“, посочва инженерът, пожелал анонимност.

Въвеждането на Евро 7 се разглежда като ключов фактор, определящ пресечната точка на кривите на разходите за двигатели с вътрешно горене и тези при електрическите превозни средства. Регламентът ще доведе до разходи за съответствие с новите технология като по-ефективно третиране на отработените газове, което ще направи по-евтино производството и продажбата на автомобили с нулеви емисии, след като въглеродните отпечатъци също бъдат взети предвид, изтъкват автомобилните производители.

Очаква се автомобилните производители да изпълнят по-строгия стандарт Евро 6d от следващия месец, който включва фактическо намаляване на емисиите на азотни оксиди за дизеловите автомобили. Индустрията подаде петиция за отлагане на въвеждането на новите стандарти с шест месеца, която обаче не беше уважена.

Според Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) няма доказателства, които да показват, че новите изисквания за азотните оксиди са технически осъществими днес, особено при всички възможни ситуации на шофиране по пътищата.

„Нормите трябва да бъдат спазени при различните условия на шофиране – при по-голяма надморска височина, по-висока скорост, при изкачване на стръмен участък, при пълно натоварване на автомобила и при шофиране в по-сурови зимни и при летни условия“, изтъкват от АСЕА.

Инженерът на Volkswagen споделя, че ако предложението влезе в сила, всъщност така ще се увеличат вредните емисии. „Това би означавало, че онези хора, които по някаква причина не могат да преминат към електрически автомобили, в крайна сметка ще заложат отново на своите конвенционални автомобили вместо да ги заменят с по-чисти", изтъква той.

ACEA публикува документ относно позицията си по новите стандарти на 4 декември, в който предупреждава, че Евро 7 не се разработва с необходимата прозрачност и рискува конкурентоспособността на индустрията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:35 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

11
rate up comment 3 rate down comment 1
Dr. Vatnikov
преди 3 години
Крайно време е празните глави да свикнат с идеята, че е по-важно да може да се диша чист въздух, вместо всякакви тупани да пушат по светофарите с разчекнати от каране немски дизели!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 3 години
разбира се че могат .... това им е работата, сега и нея ли искаш да не е вършат ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 1
khao
преди 3 години
нема се плашиш ... едно мито ще изравни нещата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 2
evlogi
преди 3 години
Не знам дали ще убият конвенционалните коли ,но с далеч по-голяма вероятност ще убият производството на автомобили в Европа.Очевидно е,че за да отговорят на подобни изисквания и да задържат що годе поносима цена за масовите потребители, автоконцерните ще трябва да изнесат производството към държави с по-ниски разходи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 10 rate down comment 4
ПИЧ
преди 3 години
Може ли политици и *** от Европейска комисия и Европейски парламент, всички хрантутници на държавни заплати , да казват какви технически стандарти да прилагат Авто-производителите. Това е някакво недоразумение във нашия живот.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 8
фиг.1
преди 3 години
Време е "конвенционалните коли" да започнат да изчезват от улиците. Стига са ни тровили въздуха. А европейските производители къде спаха, че пак ги хванаха неподготвени? Добре ще е да им се окаже малко натиск, че да се размърдат. В Китай вече правят електромобили по $5000.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 4
bgMan
преди 3 години
Аз предлагам като мярка насочена към опазването на глобалния климат броят на евродепутатите да бъде намален наполовина, а заплатите, бонусите и режийните на всички еврочиновници да бъдат орязани с 55%. Тези толкова милеещи за климата хора генерират на гърба на данъкоплатците повече потребление и вредни емисии от цели големи градове. Летят по един човек с отделни самолети, изминават милиони километри със служебни автомобили пътуващи сами вместо да ползват обшествения транспост както трябва ако си искрен и истински природозащитник.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 4
bgMan
преди 3 години
Аз предлагам като мярка насочена към опазването на глобалния климат броят на евродепутатите да бъде намален наполовина, а заплатите, бонусите и режийните на всички еврочиновници да бъдат орязани с 55%. Тези толкова милеещи за климата хора генерират на гърба на данъкоплатците повече потребление и вредни емисии от цели големи градове. Летят по един човек с отделни самолети, изминават милиони километри със служебни автомобили пътуващи сами вместо да ползват обшествения транспост както трябва ако си искрен и истински природозащитник.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 5
Императорът
преди 3 години
Или Флинтстоунмобил. Вече не виждам друго спасение за Европа, освен революция и побиване на кол на отсечените зелки на *** от ЕК. Тия дивaци се опитват да ни върнат в средновековието !!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 3
ing5rov
преди 3 години
кретини !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още