Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Panasonic продаде дела си в Tesla с печалба от 3 млрд. евро

Приходите ще бъдат използвани за инвестиции в бъдещ растеж

Panasonic продаде дела си в Tesla с печалба от 3 млрд. евро

Снимка: Bloomberg LP

Японската индустриална група Panasonic продаде дела си в производителя на електрически автомобили Tesla за еквивалента на около 3 млрд. евро. През 2010 г. Panasonic купи 1,4 милиона акции на Tesla за около 25 млн. евро. Сега японската компания очевидно иска да намали зависимостта си от Tesla, най-важния клиент на подразделението за батерии на Panasonic.

Продажбата е част от преглед на политиката за кръстосано участие на Panasonic в съответствие с насоките на кодекса за корпоративно управление и няма да повлияе на отношенията или партньорството на компанията с Tesla, заяви говорител на концерна, подчертавайки, че Panasonic е информирала Tesla за сделката. Приходите ще бъдат използвани за инвестиции в бъдещ растеж, казва японската корпорация.

Още по темата

Nikkei съобщи първи за новината, заявявайки, че Panasonic ще използва приходите, за да плати за придобиването на разработчика на софтуер за изкуствен интелект Blue Yonder, оценено на 7 млрд. долара

Под ръководството на новия президент и главен изпълнителен директор Юки Кусуми Panasonic започна двугодишна мисия да произвежда повече батерии за Tesla и да инвестира милиарди долари в нови области на растеж, като направи компанията по-ефективна.

По-добрата ефективност на производството ще увеличи способността на Panasonic да генерира пари, от своя страна освобождавайки стотици милиарди йени за насочване към нови инициативи, включително сливания и придобивания, заяви в интервю за Bloomberg Кусуми, който официално пое ръководството на 103-годишния японски концерн в четвъртък.

Този стремеж към рационализиране на операциите е една от причините Panasonic да реши да придобие Blue Yonder по-рано тази година. Със софтуера на компанията от Аризона и собствените си сензорни технологии Panasonic може да анализира работата в заводите си за неефективност, например когато работниците остават без работа между задачите, каза Кусуми.

Tesla смята Panasonic за най-стария си доставчик на батерии. Двете компании инвестираха милиарди долари във фабрика за батерии в Невада. Отношенията на някои моменти бяха напрегнати, като Panasonic се сблъсква с чести - а понякога и публични - изказвания от главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, който настоява за по-бързо производство на батерии. Panasonic също така има партньорство за батерии с Toyota Motor Corp. Очаква се глобалният пазар на електрически батерии да достигне 35,4 млрд. долара през 2023 г.
 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Мъск: Кризата с чиповете може да бъде решена още през 2022 г.