Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Panasonic ще произвежда батерии за Tesla в Япония заради забавянията в САЩ

Основното предизвикателство за компанията е да увеличи производството, като същевременно държи под контрол разходите

Panasonic ще произвежда батерии за Tesla в Япония заради забавянията в САЩ

Снимка: Bloomberg L.P.

Японският технологичен концерн Panasonic ще започне търговско производство на батерии за американския производител на електрически превозни средства Tesla Inc. на фона на досегашните затруднения с въвеждането в експлоатация на своя нов завод в САЩ, Компанията ще произвежда енергийни клетки за батерии в Япония, където разполага с голям набор от квалифицирани инженери, съобщава Nikkei Asia Review.

Основното предизвикателство за Panasonic е да увеличи производството, като същевременно държи под контрол разходите. 

Още по темата

Батерията 4680 на японския разработчик е с диаметър 4,6 см, повече от два пъти по-голям от диаметъра на предишния модел. Дължината на батерията е 8 см. Основното ѝ предимство е, че може да се произвежда евтино и ефективно. Заводът на Panasonic в Кинокава, префектура Уакаяма, ще стартира операциите с пробна производствена линия по-късно тази година. До 2012 г. фабриката произвежда литиево-йонни батерии за персонални компютри и мобилни телефони.

Компанията избра завода в Уакаяма заради проблемите около своята „Гигафабрика 1“ в Невада, САЩ, където трябваше да стартира производството на батерии за най-големия електромобилен концерн в света. През 2014 г. компанията се съгласи да построи завода заедно с Tesla, където да се произвежда батерията 2170 EV. Заради трудностите около този завод около 350 инженери са били изпратени от Япония, за да помогнат за разработките. Общо четири години бяха нужни, преди да стартира масовото производство, като общата цена на проекта надхвърля 300 млрд. йени (1,8 млрд. долара).

Председателят на Panasonic Казухиро Цуга, припомни, че „само опитни японски инженери могат да коригират производствените мощности“.

Съоръжението в Уакаяма е близо до завода на Panasonic в Осака, неговата производствена база за електромобилни батерии, както и до съоръженията за научноизследователска и развойна дейност.

„Това е добро място за нас да проверим за грешки в масовото производство“, споделя служител. С новата батерия Panasonic иска да ускори плавно производството.

Литиево-йонните батерии разполагат с голям капацитет за съхранение на енергия, но техните компоненти са направени от запалими материали. „Направата на по-дебела цилиндрична батерия означава улавяне на повече топлина в центъра на батерията“, коментира Нобору Сато, професор в Институтита за иновации към Университета в Нагоя. „Това увеличава риска от по-бързо разграждане“, добавя той.

През 2021 г. Panasonic създаде тестова линия в Япония за разработването на т.нар. формат 4680, който е 4,6 см широк и 8 см висок. Според Tesla тази батерия ще съхранява повече енергия и ще намали наполовина разходите за производство.

„Разработихме батерията поради силното желание на другата страна и смятаме, че това може да доведе само до по-здрави отношения“, изтъква ръководителят на звеното за батерии Казуо Таданобу.

Panasonic се стреми да задълбочи отношенията си с Tesla, докато американската компания се опитва да диверсифицира своите доставки отвъд японското дружество , сключвайки договори с южнокорейската LG Energy Solution, собственост на LG Chem, и китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).

 

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Rivian освободи оперативния си директор заради структурни промени в ръководството