Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Porsche запазва годишните си цели въпреки силния завършек на полугодието

Оперативната печалба на марката нараства със 127% до 2,8 млрд. евро

Porsche запазва годишните си цели въпреки силния завършек на полугодието

Снимка: Wolfram Schroll/Bloomberg

Германският производител на премиум автомобили Porsche отчита значително увеличение на продажбите и рентабилността през първата половина на 2021 г. благодарение на рекордния брой продадени превозни средства, съобщава Automobilwoche.

Приходите на марката, собственост на групата Volkswagen, нарастват с около една трета до 16,5 млрд. евро. Оперативната ѝ печалба нараства със 127% до 2,8 млрд. евро.

Успехът на Porsche се дължи на силните продажби. Базираната в Щутгарт компания е продала общо 153 656 превозни средства в периода януари-юни, което е рекорд. 

Още по темата

Сега марката очаква годишната ѝ печалба да достигне диапазона от 3,4 млрд. евро до 4,9 млрд. евро.

На годишната среща на акционерите на 23 юли беше одобрен дивидент в размер на 2,21 евро за привилегирована акция и 2,204 евро за обикновена акция за фискалната 2020 г. Общата сума, която ще бъде изплатена на акционерите от страна на Porsche за периода, възлиза на 676 млн. евро.

Въпреки добрите резултати германската премиум марка не възнамерява да повиши целите си за възвръщаемостта за годината. „Макар да постигнахме добри резултати ще е добре да останем здраво стъпили на земята“, посочва финансовият директор на Porsche Луц Мешке.

Напоследък обаче не всичко върви гладко за компанията. В началото на юли Porsche обяви, че ще започне глобална сервизна акция заради софтуерна грешка, засягаща електрическия автомобил Taycan. Решението на германския концерн е свързано с множеството оплаквания на водачи на този модел за внезапно включване на авариен режим, което доведе до началото на разследване от страна на американската Национална администрация за безопасност на движението по пътищата през май.

Taycan, който беше пуснат в продажба през 2019 г., е първият електрически модел на автомобилният концерн, който се захранва изцяло от батерия, като силните маржове на Porsche са от решаващо значение за компанията майка Volkswagen AG. Продажбите на модела през първото тримесечие почти съвпадат с тези на емблематичния спортен автомобил 911.

Porsche се ангажира и с електрификацията като част от стремежа на Volkswagen да екологизира цялото си портфолио. Компанията планира да изгради фабрика за производство на батерийни клетки в Тюбинген, Германия.

Към момента концернът купува батерии за своите електромобили от Volkswagen.

През февруари Porsche обяви, че ще се  стреми да електрифицира 80% от своята продуктова гама до края на десетилетието. Porsche ще инвестира над 15 млрд. евро в електрификация на своите автомобили за следващите 5 години. По-голямата част от тази сума – по 900 млн. евро на година, ще бъде похарчена за цифровизация на системите. Досега предвидената за това сума беше 800 млн. евро годишно.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Пълна газ към дигитална трансформация