Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Продажбите на автомобили във Великобритания удариха 6-годишно дъно

По-строгите екологични стандарти за индустрията и икономическата нестабилност заради Brexit оказват най-сериозно негативно влияние върху търсенето

Продажбите на автомобили във Великобритания удариха 6-годишно дъно

Снимка: Ройтерс

Броят на новите автомобили, продадени във Великобритания през 2019 г., е спаднал до най-ниското си ниво от 2013 г., съобщава Ройтерс.

Като основна причина за негативния резултат се сочи пасивното поведение на потребителите, които са се въздържали от закупуване на нови коли на фона на по-строгите ограничения за дизеловите превозни средства и продължаващата икономическа несигурност около преговорите за Brexit.

Обединеното кралство представлява вторият по големина автомобилен пазар в Европа, а данните, публикувани в понеделник, добавят още признаци, които показват, че домакинствата стават по-предпазливи по отношение на разходите си през 2019 г. въпреки ниските нива на безработица и увеличаващите се заплати.

Регистрациите на нови автомобили са спаднали с 2 на сто през изминалата година до 2,31 млн. броя, сочи първият прочит на данните на Сдружението на автомобилите производители и търговци (SMMT), като в това отношение продажбите бележат трети годишен спад от 2016 г. 

Още по темата

„Безспорно доверието на потребителите по отношение на покупките на по-големи артикули все още е доста слабо“, посочва главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоуз.

Според него нежеланието на купувачите да дават пари за дизелови автомобили след скандала с емисиите, в който беше замесен германският концерн Volkswagen, плюс планираните ограничения за по-старите дизелови коли в градски условия, са оказали сериозно влияние върху търсенето.

Продажбите на автомобили във Великобритания през декември са се повишили с 4% спрямо същия месец година по-рано.

В същото време Brexit остава основна спирачка пред продажбите, смята Хоуз, поради риска от въвеждането на 10-процентни мита за внос и износ, които се очаква да влязат в сила през 2021 г., ако премиерът Борис Джонсън не успее да договори търговска сделка преди излизането на страната от Европейския съюз (ЕС).

Мита с подобен размер биха навредили сериозно на производството на автомобили в Обединеното кралство, като рискът от подобен развой вече е оказва негативно влияние, прекратявайки инвестиционните планове на редица концерни, посочва Хоуз.

По-строгите екологични регулации са друг сериозен проблем за индустрията. След като бъде завършен процесът за Brexit, се очаква Великобритания да продължи да се придържа към съществуващите правила на ЕС и да започне да налага глоби от 2021 г. на производителите на автомобили, чиито превозни средства отделят повече от 95 гр/км въглероден диоксид.

Продадените през 2019 г. автомобили в Обединеното кралство отделят средно по 127,9 гр/км въглеродни емисии, което е с 2,7 на сто над количествата през 2018 г.

По-слабите продажби на по-ефективни дизелови автомобили и промяната в изпитателните методи също представляват важен фактор за спада на търсенето през изминалата година.

За да намали допълнителните разходи на потребителите и индустрията, Великобритания трябва да увеличи субсидиите и да разшири тяхното въздействие за електрическите автомобили с батерии, чийто пазарен дял през 2019 г. достига малко под 2%, посочва още Хоуз.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Първото BMW M на ток ще се появи през 2021 г.