През октомври регистрациите на нови леки коли в рамките на Европейския съюз (ЕС) отново отчитат понижение, макар и с по-умерен темп спрямо септември, съобщават от Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).
Продажбите на леки коли за октомври отбелязват спад от 7,3% на годишна база, като негативната тенденция продължава втори пореден месец. Последните положителни месечни резултати са отчетени през август, когато регистрациите на нови коли отчитат ръст от 31,2 на сто, но през септември следва рязък спад с 23,5%.
Според ACEA основната причина за това е въвеждането на новият емисионен тест (световна хармонизирана процедура за тестване на леки коли - WLTP) при автомобилните производители, влязъл в сила от 1 септември.
В резултат на това търсенето на нови автомобили значително спада след края на лятото в повечето страни членки на ЕС.
Въпреки това статистиката показва, че от януари до октомври 2018 г. търсенето се е увеличило с 1,6 на сто в сравнение с предходната година.
В България през миналия месец са били регистрирани 2567 нови коли, което е понижение от 14,6 на сто спрямо същия месец от 2017 г.
От началото на годината до края на октомври обаче в страната са продадени общо 29 005 леки коли, което е с 15,6% повече, в сравнение със същия период от 2017 г.
коли
По отношение на петте най-големи автомобилни пазари в блока три от тях отбелязват ръст за октомври. Испания отчита повишение в регистрациите на нови коли с 10 на сто, следвана от Франция с ръст от 5,7% и Германия – с 1,4 на сто.
Понижения отчитат Италия (3,2%) и Великобритания – 7,2 на сто.
Негативните резултати в Обединеното кралство се дължат главно на предстоящото излизане на страната от рамките на ЕС, което предизвика силни сътресения във всичките аспекти на производствения сектор, както и при търсенето и предлагането на автомобили.
За октомври Лондон отчита 153 599 регистрации на нови леки коли, което е понижение с 2,9% спрямо година по-рано. От началото на годината до сега във Великобритания са продадени 2 064 419 автомобила или с 7,2% по-малко в сравнение с периода от 2017 г.


Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
преди 7 години Ами как ще купуват като догодина тия коли ще се обявят за екологично неприемливи и няма да могат да се карат? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Aми ше бележи спад по няколко причини :Не може на всеки две години да сменяш колата.Качестрвото на колите произведени след 2000 та , а още повече след 2010 е много лошо - коли за петилетка максимум .Идиотията с еко нормите взима акъла на редовия /западно/европеец и го хвърля в другото безумие -ел.автомобила .Честито ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар