IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на Volvo се свиват с 30% през септември заради недостига на части

От началото на годината до края на септември продажбите на шведския концерн нарастват с 18%

11:23 | 05.10.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на шведския автомобилен концерн Volvo Cars се свиват с 30 на сто до 47 223 превозни средства през септември на годишна база, притиснати от глобалния недостиг на компоненти, съобщава производителят

Компанията предупреди през миналия месец, че обемът на продажбите през второто полугодие ще се понижи на годишна база на фона на производствените съкращения, свързани с дефицита на полупроводници, които намират широко приложение в автомобилостроенето.

„Спадът е свързан с недостига на компоненти. Това се отразява на производството, въпреки че то се повиши отново в края на месеца“, посочват от Volvo.

Концернът добавя, че въпреки проблемите търсенето остава силно.

През септември продажбите на Volvo в Европа се понижават с 41,4% до 18 089 броя спрямо 30 906 броя преди година, докато търсенето в САЩ отчита спад от 9 на сто до 9350 броя спрямо 10 274 броя преди година. Продажбите в Китай се свиват с 43,9% до 9696 броя спрямо 17 292 броя през същия месец на 2020 г.

Volvo предупреди, че потенциалният спад в обема на доставките през второто полугодие може да повлияе върху приходите и печалбата.

Volvo Volvo

Според компанията проблемите при нейните доставчици от средата на юли, свързани с ограничителните мерки, предприети от правителствата от Югоизточна Азия относно коронавируса, влошават и без това нестабилните доставки, принуждавайки Volvo да свие производството.

Концернът трябваше временно да спре производството за определени периоди в цялата своя мрежа от фабрики, която включва съоръжения в Швеция, Белгия, САЩ и Китай, през първото полугодие, за да се справи с недостига на чипове.

В понеделник стана ясно, че компанията приключва с приготовленията за осъществяване на първично публично предлагане (IPO) на борсата в Стокхолм. Очакваното листване може да оцени Volvo на повече от 25 млрд. долара.

За първата половина на тази година Volvo отчете 41-процентно увеличение на продажбите спрямо същия период на миналата година до 380 757 автомобила. Продажбите на компанията в САЩ нараснаха с 47% до 63 754 броя. В същото време Европа остава най-големият пазар на Volvo.

От началото на годината до края на септември продажбите на шведския концерн нарастват с 18% до 530 649 превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:58 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още