Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Профсъюзите на Renault разкритикуваха изместването на производството в Китай

Плановете на концерна не са в съответствие с условията за предоставяне на държавна подкрепа за автомобилната индустрия на Франция, изтъкват работниците

Профсъюзите на Renault разкритикуваха изместването на производството в Китай

Снимка: Bloomberg L.P.

Профсъюзите на френския концерн Renault SA разкритикуваха компанията, която започна производството на нов електрически SUV (sport utility vehicle) модел в Китай, предназначен за европейския пазар. Очаква се подобни ситуации да зачестят в Европа на фона на плановете и на други концерни да изместят част от производството в Китай, пише Bloomberg.

Работническите организации атакуват Renault заради изнасянето на производството на Dacia Spring - малък кросоувър, който автопроизводителят обяви за най-евтиното електрическо превозно средство в Европа, произвеждано в завод в китайската провинция Хубей. Работниците негодуват и заради плана на концерна за съкращаване на работни места, който Renault обяви точно преди да си осигури държавен заем през юни. 

Още по темата

Говорителят на профсъюза CFDT Франк Дауст изрази мнението на членовете на организацията, че са изцяло против изместването на производството в Китай.

„Това не е в съответствие с държавната подкрепа за автомобилната индустрия и работните места във Франция“, изтъква Дауст.

Подобни оплаквания могат да зачестят. Автомобилните производители планират увеличаване на този вид износ за Европа от Китай, като в много от случаите става въпрос за електромобили.

Тези планове се отнасят за модели като iX3 на BMW AG, който наскоро стартира производство в Шенян и Model 3 на Tesla Inc., сглобяван в завод до Шанхай. Няколко марки планират да базират производството на цялото си продуктово портфолио в Китай, включително Smart на Daimler AG, както и Polestar и Lynk & Co на Volvo Car Group.

Планът на Renault е особено сложен по политически причини. Компанията е изтеглила малка част от заема от 5 млрд. евро, който Франция подкрепи по-рано тази година, а президентът на страната Еманюел Макрон предостави държавни средства само след като производителят на автомобили се съгласи да се консултира със синдикатите относно плановете относно две негови местни фабрики.

Синдикатът FO, който също представлява работници на Renault, призова автомобилния производител да се придържа към целта си да превърне Франция в световен център за високи постижения в сферата на електрическите автомобили. Профсъюзът заяви, че въглеродният отпечатък на Spring ще бъде „катастрофален“ заради емисиите, свързани с транспортирането на модела до Европа от Китай.

Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео представи модела на Dacia миналата седмица, заедно с по-модерния Megane eVision, планиран за 2022 г. Renault ще сглобява този електромобил в своя завод в Дуе в Северна Франция.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Volvo разтрогва договор с шведски автомобилен дилър