Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Прогноза: Пазарът на автомобили в Европа ще се свие с 30% през 2020 г.

Тнденциите в Западна Европа могат да се отразят върху някои свъразни производства в България, които обслужват автомобилната индустрия според Euler Hermеs

Прогноза: Пазарът на автомобили в Европа ще се свие с 30% през 2020 г.

Снимка: Getty

Пазарът на автомобили в Европа ще се свие с 30% през 2020 г. спрямо предходната в резултат на кризата, предизвикана от COVID-19, ако държавите не предприемат драстични мерки за насърчаване на потреблението. Това прогнозира компанията за застраховане на търговски кредити Euler Hermеs. Анализът се базира на комплексен подход, който отчита данните за регистрация на нови автомобили, бизнес климата, както и потребителските нагласи, индикирани чрез релевантни търсения в Google.

Експертите отчитат исторически безпрецедентен спад на пазара на автомобили през април.

В Германия продажбите намаляват с 61% спрямо същия месец на миналата година, във Франция - с 89%, в Испания - с 97%, в Обединеното кралство - с 97%, а в Италия - с 98%. Сравнението за първите четири месеца на 2020 г. спрямо същия период на 2019 г. отчита свиване на пазара от 31% в Германия, 43% в Обединеното Кралство, 48% във Франция, 49% в Испания и 51% в Италия. Средно спадът за петте топ пазара на Стария континент, които формират 75% от продажбите, е 84% за април и 42%, или 1,6 млн. по-малко закупени нови автомобили, от началото на годината. 

Още по темата

Индикациите за бизнес климата в ключовите за автомобилната индустрия европейски държави също не са оптимистични. Регистрират се както моментно влошаване, така и неблагоприятна прогноза и за производителите, и за търговците в сектора. Това е валидно за държавата с най-сериозно производство на автомобили в Европа – Германия (около 25% като обем и 45% като стойност за Европа), но важи и за почти всички останали страни производителки.

В същото време анализ на релевантите търсения в интернет, като ключови фрази “поръчка на кола” и “цена на кола”, показва постепенно възобновяване на интереса на домакинствата, което обаче според експертите на Euler Hermes няма да се трансформира бързо в покупки. Според установената практика средният период между старта на онлайн проучвания и реализацията на сделки и регистрации на нови автомобили е между три и четири месеца.

Изследваните данни за търсенията в Google свидетелстват за срив на интереса, който започва още през февруари и продължава до началото на април сред потребителите в Германия, Великобритания, Франция, Италия, Испания и Белгия. Проучванията се възобновяват постепенно от втората половина на април, а в началото на май тенденцията вече е убедителна. Това е особено видимо в Германия, където търсенията с ключови фрази “поръчка на кола” и “цена на кола” към момента надминават дори статистиката от периода отпреди COVID-19 кризата.

В държави като Франция, Италия, Великобритания и Белгия обаче те остават под предходните нива, а потребителите в Испания дори не дават знак за “събуждане”. На тази база експертите от Euler Hermes не очакват съществено възобновяване на сделките в Европа да започне преди края на лятото.

Страхът от използването на публичен транспорт заради вируса също не се очаква да окаже решаващ стимул, защото пазарът в Европа е един от най-развитите и наситените и водещата мотивация за покупка е подмяната на автомобила с по-нов модел. Повишеното внимание към разходите на домакинствата в условията на криза обаче се очаква да отложи това решение и съответно няма да даде поле за достатъчно бързото възстановяване на пазара.

Прогнозата на Euler Hermes е за свиване на пазара в Европа до 12 млн. продадени нови автобили през 2020 г., което е с 6 млн. по-малко в сравнение с 2019 г., освен ако не се въведат убедителни мерки за насърчаване на потреблението, като данъчни облекчения, субсидии и стимули, насочени към покупката на екологични превозни средства с ниски вредни емисии.

“У нас вече също се наблюдава свиване на пазара на автомобили, а тенденциите в Западна Европа могат да имат отражение и върху някои свъразни производства в България, които обслужват автомобилната индустрия. Производствата поетапно се възстановяват, но не с пълен капацитет и всичко ще зависи от скоростта на събуждане на пазара”, обяснява Камелия Попова, управител на Euler Hermes за България.

По статията работи: Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Tesla сви цената на своя Model Y с 3 хил. долара