Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Производителят на Peugeot повиши целта си за печалбата след рекордна 2018 г.

Сравнително увереният тон на групата контрастира с този на местния конкурент Renault

Производителят на Peugeot повиши целта си за печалбата след рекордна 2018 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Френският производител на автомобили PSA Group повиши средносрочните си насоки за печалбата във вторник, след като отчете рекордни финансови резултати за годината, подкрепен от успеха на моделите Peugeot 3008 и 5008 SUV, предава Ройтерс.

Оперативната печалба на PSA за 2018 г. е скочила с 43% до 5,69 млрд. евро, което представлява марж на печалбата от 7,7%, подкрепена от придобиването на Opel-Vauxhall. Продажбите са се увеличили с 19% до 74,03 млрд. евро.

Финансовото представяне „показва способността на нашата група да постига рентабилен и постоянен растеж“, заяви главният изпълнителен директор Карлос Таварес.

Още по темата

Силните продажби на последните модели SUV на Peugeot са помогнали на PSA да се възстанови силно, след като през 2013-14 г. бе близо до банкрут. Таварес налага същата дисциплина върху подразделението на Opel, което придоби от General Motors през 2017 г.

Базираната в Париж група заяви, че целта за среден марж от 4,5% за периода 2019-2021 г. ще включва оттук нататък по-малко печелившото подразделение Opel-Vauxhall.

Главният финансов директор Филипе де Ровира заяви, че консервативната цел включва потенциалния сценарий, при който Великобритания ще излезе от Европейския съюз без сделка, както и други пазарни неуспехи.

Сравнително увереният тон на Peugeot контрастира с този на местния конкурент Renault, който по-рано през февруари представи по-ниска цел за годишна печалба.

Подразделението Peugeot-Citroen-DS, от което са част всички френски марки, отчете рекорден марж на печалбата от 8,4%, а продажбите са се увеличили с 18,9% въпреки негативните валутни движения и по-високите разходи за суровини. Отделът Opel-Vauxhall е постигнал марж от 4,7% при продажби за 18,31 млрд. евро.

Анализаторите очакваха оперативната печалба на групата да стигне 5,61 млрд. евро при приходи за 74,76 млрд. евро въз основа на медианна оценка от 10 мнения, събрани от Infront Data за Ройтерс.

Освен новата цел за маржа Таварес разкри стъпки за преодоляването на засилената зависимост на групата от Европа, която в момента формира 80% от глобалните ѝ продажби на автомобили след придобиването на Opel.

Брандът Citroen ще започне дейност в Индия, а Opel се завръща в Русия, с което групата иска да увеличи продажбите извън Европа с 50% до 2021 г., заяви PSA. Освен това брандът Peugeot ще поведе дългоочакваната атака към пазара в Северна Америка.

По статията работи: Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Електрическите автомобили на Toyota ще са с китайски батерии