Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Развитието на автономните коли се нуждае от по-интелигентни градове

Ползите за обществото от изграждането на инфраструктура за автономни автомобили ще са големи, посочва инж. Никола Караманов

гледано: 1382   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Когато шофьор седне в автономна кола, той се разсейва и започва да си гледа в телефона, държи се така, все едно няма опасност. Но това ще се промени. Това каза Никола Караманов, инженер в областта на изкуствения интелект и автомобилния софтуер, в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов

По думите му е имало инциденти и след въвеждането на задължението за поставяне на колан, защото шофьорите не са внимавали. Той смята, че инцидентите с автономни коли и сега стават, защото водачите не следят пътната обстановка и се разсейват. 

"За да станат придвижването с автономни коли реалност, градовете трябва да са по-интелигентни", посочи той. 

Темата ще се обсъжда и през февруари - предстои Knowledge City 2020 - годишно събитие, посветено на темите за управление и развитие на градовете и общините, мобилността, транспорта, градоустройството и най-новите технологии.

Ползите за обществото от изграждането на инфраструктура за автономни автомобили ще са големи, убеден е експертът.

"До 2050 г. се очаква градовете да се автоматизират заради автономните автомобили. Не че няма да има задръствания, но ще се стигне оптимално бързо. Всичко, което се изгражда, е като една екосистема", обясни той. 

"Липсата на маркировка по българските пътища може да представлява голям проблем", коментира гостът.

"Ако няма маркировка, то поне трябва да има нещо друго, което шофьорите да гледат - например бюрдюра", каза Караманов. 

По думите му софтуерът за автономните автомобили трябва да мине проверки, за да се докаже, че е безопасно за всички на пътя. 

Той е убеден, че камерите, които се използват, са точни.

"Следващата стъпка е изграждане на модел на света на базата на сензори. Това е най-трудното нещо в алгоритмите", заяви той. 


 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Continental обвини азиатските си конкуренти за своето преструктуриране