Бившият директор на Seat Лука де Мео ще стане новият председател на Борда на директорите на френския концерн Renault, както и изпълнителен директор на марката, твърдят френски медии, цитирани от Ройтерс.
Както съобщи всекидневникът Le Fogaro, назначаването ще се случи официално по-късно във вторник (28 януари). Де Мео, който отстъпи лидерската длъжност в Seat по-рано този месец, ще заеме позицията в Renault едва през юли, добавя източник, запознат с темата.
Роден в Италия, Де Мео се спрягаше за позицията в продължение на няколко седмици. Споровете около неговия договор и строга клауза за забрана да работи в конкурентен концерн затрудняваха промяната, предаде по-рано Ройтерс, позовавайки се на запознати със случващото се източници. Засега от Renault отказват коментар по темата. Вероятно именно строгата клауза в договора на италианеца е пречка за това той да заеме новия си пост. Не се знае колко ще бъде дълъг този период, в който Де Мео няма да може да ръководи друг автомобилен производител, а това ще е важно и за Volkswagen Group (собственик на Seat), и за Renault с оглед познанията на Лука за развитието и стратегията на испанската марка и германския концерн.
Де Мео пое SEAT през 2015 г. и успя да съживи испанската марка, която регистрира успешно навлизане и в SUV (sport utility vehicle) сегмента.
Забавянето на встъпването му в длъжност може да се случи в неблагоприятен за Renault момент - битката по върховете Renault-Nissan продължава, като началото ѝ беше дадено с ареста на бившия вече шеф на гиганта Карлос Гон, който преди повече от година беше арестуван в Токио, а в края на 2019 избяга в Бейрут. В момента френският автомобилен производител се опитва да поднови партньорството си с Nissan. Гон е обвиняван във финансови нарушения от страна на японския партньор Nissan. През миналия октомври Бордът на директорите на Renault реши да уволни от поста изпълнителен директор наследника на Гон и дългогодишен негов съюзник Тиери Болор, а финансовият директор Клотилде Делбо пое функцията на временен шеф.
Компанията, която притежава 43,4% от японския производител Nissan, е изправена пред редица проблеми. Те са свързани както със скандала за измами около доскорошния директор на японската компания Карлос Гон, така и с намаляващи продажби и пренастройване на пазара и индустрията към алтернативи на дизела и бензина.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват