IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Renault премахва 1700 работни места във Франция след споразумение със синдикати

Автомобилният производител ще предостави 9 нови модела, които ще се изграждат във френските заводи

12:39 | 15.12.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Benjamin Girette/Bloomberg</em></p>

Снимка: Benjamin Girette/Bloomberg

Три от четирите основни френски профсъюза на Renault Group подписаха споразумение с автомобилния производител относно план за премахване на 1700 работни места в замяна на гаранции за производствените цели и разпределение на нови модели между местните заводи на групата, съобщава Automotive News Europe. 

Съкращаването на работната сила, което е част от плана на концерна за спестяване на повече от 2 млрд. евро от оперативните разходи, представен през 2020 г., ще бъде извършено постепенно в периода 2022-24 г., но няма да включва принудителни съкращения.

По-рано тази година Renault се съгласи да намали броя на съкращенията спрямо планираните по-рано 2000 работни места.

В периода до 2024 г. концернът ще наеме 2500 работници във Франция, от които 2000 ще бъдат назначени в производствени съоръжения, и ще даде приоритет на наемането на повече жени.

Renault, който загуби рекордните 7,29 милиарда евро през първата половина на 2020 г., планира да премахне близо 15 000 работни места в глобален план – включително 4600 във Франция – и да намали производствения си капацитет с 18 процента, загърбвайки визията на бившия председател Карлос Гон за фокусиране върху количеството и масовия пазар.

Автомобилният производител заяви, че ще осигури производството на девет нови модела във Франция, като за целта се планира годишен производствен капацитет от 700 хил. превозни средства.

Синдикатите CFE-CGC, CFDT и FO, представляващи 79 процента от френските работници на Renault, се съгласиха с плана, изтъкват от концерна. Единствено профсъюза CGT го отхвърля.

Постигането на споразумение за съкращенията беше политически трудно за главния изпълнителен директор Лука де Мео и председателя Жан-Доминик Сенар, които са притиснати от френското правителство, най-големия акционер в Renault.

Производството на електромобили изисква по-малко работници от това на превозните средства, работещи с двигатели с вътрешно горене, като Renault обеща на своите работници да избегне затварянето на фабрики. Концернът е в процес на преоборудване на фабриката си близо до Париж към дейности, свързани с "кръговата икономика".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:16 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още